5 módszer, amivel elejét veheted a habzsolásnak és túlevésnek

A túlevés pszichológiai problémákat takarhat, és érdemes kivizsgáltatni az okát is, de addig is van néhány biztos tippünk, hogyan álld meg, hogy felfald az egész hűtőszekrényt.

A Google friss kutatása azt mutatta ki, hogy az amerikaiak a koronavírus-járvány alatt hetente több mint 4200 extra kalóriát fogyasztottak a karantén, a programhiány és a stressz miatt. Valószínűleg itthon is hasonló a helyzet, a túlevéssel és a habzsolással pedig nagyon nehéz leállni. Egy pszichológus szerint az alábbi tippeket azonban érdemes kipróbálni, mert az emberek nagy részénél tényleg működnek.

Állítsd fel a határokat a legrizikósabb ételeknél!

Teljesen más, ha kijelented, hogy soha többet nem eszel chipset, mivel ezt valószínűleg soha nem fogod betartani – jobban bejöhet, ha megfogadod, hogy csak délelőtt fogyasztasz ilyet, vagy még jobb, ha csak hétvégente. Így nem érzed azt, hogy teljesen elzártad magad elől az élvezetet okozó élelmiszert, mégis elejét veszed, hogy minden nap fogyassz belőle.

5 módszer, amivel elejét veheted a habzsolásnak és túlevésnek

Töltsd fel a hűtőt egészséges kajákkal!

Sokkal kevesebb esély van arra, hogy nassolni kezdj, vagy túledd magad, ha egészséges alternatívák közül választhatsz – és ha mégis megtörténik a túlevés, nem is akkora baj, hiszen legalább jókat ettél.

Ez abban is segíthet, hogy a koronavírus-járvány alatt esetleg elcsúszott étkezési szokásaidat visszavarázsold egészségesebbre.

Találd meg az okokat!

Ahogyan korábban is említettük, érdemes utánajárni annak, mi okozza a rendszeres túlevést, mert valószínűleg lelki problémákra vezethető vissza, esetleg egy rossz szokás lett belőle, ami a karantén alatt alakult ki. Mindig fontosabb a kiváltó okokat kezelni, mint magát a tünetet. A túlevés egyébként a lelki problémákon is ronthat, hiszen destabilizálja a vércukrot, csökkenti az energiaszintedet, ez pedig a hangulatodra is rányomja a bélyegét.

Találkozz emberekkel

Szabályozd be, mennyit eszel!

Ahelyett, hogy elkezdenél ész nélkül habzsolni, porciózd ki az adagot, vagy adj meg magadnak egy időintervallumot, amiben nassolhatsz, utána pedig tedd le az ételt! Így azt érezheted, hogy van némi kontrollod a helyzet felett, és nem lesz olyan nehéz behatárolni a mennyiséget. Nem kell nagyon szigorú szabályokat lefektetni, mert valószínűleg az az ellenkezőjét érné el, de néhány laza megkötés nem árthat.

Találkozz emberekkel!

A túlevés egyik leggyakoribb oka a magány és az unalom, mindkettő ellen nagyon jó megoldás, ha figyelsz arra, hogy minden egyes nap találkozz emberekkel. Ha nem is a barátokkal vagy a családdal, de legalább menj idegenek közé, és szocializálódj!

A koronavírus miatt erre nagyon kevés lehetőségünk volt az elmúlt hónapokban, de szerencsére a jó idő miatt egye könnyebb megoldani mindent járványbiztosan is. Ha mégsem szeretnél még sok emberrel találkozni, online is megoldás lehet egy-egy Zoom beszélgetés, a lényeg az, hogy ne ülj otthon egyedül, és kezdj el nassolni unalmadban.


Ezek az evéssel kapcsolatos cikkek is érdekelhetnek:

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

Ezek a dolgok mindig legyenek a konyhádban, ha sérülést szereznél

Talán a konyhában a legkönnyebb balesetet szenvedni, hiszen ott a rengeteg éles kés, olló, reszelő, tűz, gőz, sercegő olaj, és még sorolhatnánk. Ha már megtörtént a baj, nem marad más hátra, minthogy kezeljük a sérülést, érdemes tehát néhány dolgot mindig a főzőhelységben tartani, hogy rögtön lekezelhessük a sebeinket. (X)

Nosalty

További cikkek

HETI MENÜ: házias fogások, amelyektől egy balatoni nyaralóban érzed magad

Lecsó kolbásszal, rántott hekk, főtt kukorica, lángos sok tejföllel vagy ducira töltött töltött paprika? Csupa-csupa nyári fogást hoztunk, amelyek a nagyi nyaralójában levő rezsón is simán összedobhatók! Ha pedig nem utaztok idén, legalább ezekkel a receptekkel nosztalgiázzatok! Finom lesz, ígérjük...főzzetek velünk jövő héten is!