Zsírszegény vagy zsíros tejet igyon a gyerek? Itt a válasz!

Mindenkinek van preferenciája, hogy zsíros vagy zsírszegény tejet iszik-e. De mi a helyzet a gyerekekkel? Melyik a legideálisabb számukra?

Sokáig a zsírt kiáltották ki, mint egészségügyileg legkárosabb makrotápanyag, ma azonban szerencsére már tudjuk, hogy mind a zsír-, mind a fehérje- és szénhidrátfogyasztás nagyon fontos a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. Más kérdés, hogy a gyerekeknek melyik egészségesebb az elhízást vagy a szív- és érrendszeri problémákat illetően, ezt vizsgálták most kutatók.

Zsírszegény vagy zsíros tejet igyon a gyerek? Itt a válasz!

Az Edith Cowan Egyetem (ECU) kutatói megvizsgálták, hogy melyik egészségesebb a gyerekek számára: a zsíros vagy a zsírszegény tej. Kiderült, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy – az American Journal of Clinical Nutrition tudományos folyóiratban megjelent tanulmányból kiderült, hogy valójában nincs különbség az egészségre vonatkozóan.

A Milky Way névre keresztelt kutatás közben a szakértők először átfogóan felmérték a gyermekek testsúlyát, testösszetételét, vérnyomását és vérbiomarkereit, hogy figyelemmel kísérhessék tejfogyasztásuk hatását. Függetlenül attól, hogy teljes vagy alacsony zsírtartalmú tejterméket fogyasztottak, mindkét gyermekcsoport hasonló kalóriabevitelt produkált. Igaz, hogy az alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztó gyerekek kevesebb kalóriát és zsírt vittek be a tejtermékekből, egyéb ételből és italból viszont többet ettek és ittak, hogy pótolják ezt a különbséget.

Az eredmények azt mutatták, hogy nincs szignifikáns különbség a két csoport között sem a szív- és érrendszeri állapotot, sem az elhízást tekintve.

Korábban azt hitték, hogy a gyerekeknek előnyösebbek a zsírszegény tejtermékek, mert azokban alacsonyabb a telített zsír szintje, illetve alacsonyabb az energiasűrűségük, ami segíthet elkerülni a gyerekkori elhízást és a későbbi szív- és érrendszeri betegségeket.

A friss kutatás azonban azt bizonyította be, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy zsíros vagy zsírszegény tejet isznak-e a gyerekek, vagy hogy melyik fajta tejterméket fogyasztják, hosszú távon nincs következménye az egészségükre nézve.

Forrásunk volt.


Még több tej:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Öblítő helyett ezt a házi keveréket használd, hogy igazán illatosak...

A mosás teljesen hétköznapi tevékenység, amit a legtöbben az adott textil címkéje alapján végeznek. Ha viszont nem vagy elégedett a törülközök milyenségével mosás után, akkor hadd áruljuk el mai Otthon Tippünkben, milyen házi keverék teszi igazán puhává és illatossá őket. Azt eláruljuk, hogy öblítőt nem használunk hozzá.

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...