Viszlát, zsíros sütőablak – ezzel az olcsó és hétköznapi anyaggal tudod megtisztítani

Fejtörést okozhat, hogy a sütő zsíros ablakát mivel tisztíthatnád meg. Ahelyett azonban, hogy ablaktisztítóval vagy zsíroldóval próbálkoznál, vesd be a szódabikarbónát!

Vannak olyan pontok a lakásban, amelyek kitakarítását a végtelenségig tologatjuk. Ilyen a sütő is, hiszen nehezen elérhető, ráadásul a zsíros lerakódásokkal megküzdeni nem a legegyszerűbb. Szerencsére van egy olcsó, környezetbarát és könnyen elérhető anyag, amivel akár a zsíros tepsiket, akár a zsíros sütőd belsejét is megtisztíthatod. Ez nem más, mint a szódabikarbóna. Ha pedig rászántad magad, hogy felvedd a harcot a zsírral, akkor a sütő ablaka se maradjon ki!

És hogy miként használd a szódabikarbónát?

Egyáltalán nem nagy ördöngösség. Ne a sütéshez használt szódabikarbónával próbálkozz azonban, mert az kevés lesz, hanem csomagolásmentes boltban vegyél kimérősen vagy bioboltokban nagyobb kiszerelésűt. Ezután keverj össze 1 bögre szódabikarbónát negyed bögre vízzel, hogy egy pasztát kapj.

Viszlát, zsíros sütőablak – ezzel az olcsó és hétköznapi anyaggal tudod megtisztítani

Ezután egy dörzsivel vagy szivaccsal vidd fel a keveréket az üvegre, és hagyd hatni legalább 10 percig. Utána törölgesd le a pasztát, végül vízzel tisztítsd meg a felületet. Ha úgy látod, szükséges, kívülről is törölgesd át az üveget. Ha nagyon makacs lenne a zsírlerakódás, próbálkozhatsz mosószódával is, ami még erősebb zsíroldó hatással rendelkezik.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


További konyhai trükkös cikkeket itt találsz:

Forrásunk volt

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.