Zöldség-gyümölcs + husi 500 kcal alatt

Egyik kedvenc ételtípusom a testsúlycsökkentés idején a zöldség+hús kombináció. Feltét és köret egyben, gyorsan, szezonális alapanyagokból a változatosság jegyében.

A testsúlycsökkentés idején (is) fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje és élelmi rost bevitel. Elsődleges, teljes értékű fehérjeforrásnak tekinthetőek a húsfélék, amelyekből természetesen érdemes a zsírszegény részeket választani. A megfelelő rostbevitelhez körítsünk mellé alacsony energia tartalmú szezonális zöldségeket vagy akár gyümölcsöket. Készíthetünk belőlük kiváló lecsókat, zöldségragukat, amelyek egyúttal köretként is szolgálnak. Megállnak akár önmagukban is, de kiegészíthetjük fél adag barna rizzsel vagy kölessel, bulgurral, kuszkusszal is akár, a variációk sora gyakorlatilag végtelen.

Én most kiválogattam nektek 7 db, adagonként kevesebb, mint 500 kalória energiatartalmú zöldséges, gyümölcsös húsételt, amelyek fogyókúrás ebédként is kiválóan megállják a helyüket. Próbáljátok ki őket!

(Az egyes ételek energia tartalmát a receptnél a „kalória” fülre, szénhidrát tartalmát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Paradicsomos-zöldbabos hús

  2. 2.

    Pikáns diétás csirkefalatkák mungóbabcsírával

  3. 3.

    Zöldséges csirke wokban

  4. 4.

    Pulykafalatok színes zöldséggel

  5. 5.

    Zöldséges serpenyős csirke Brigi konyhájából

  6. 6.

    Csopaki aprópecsenye Fahéj konyhájából

  7. 7.

    Fahéjas-chilis-barackos csirke

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek