Ezt a 6 élelmiszert mindenképpen enned kell, hogy védd a szíved

Mit és mennyit együnk, hogy elkerülhessük a rettegett szívproblémákat?

A McMaster Egyetem és a Population Research Health Institute (PHRI) Hamilton Health Sciences kutatói által vezetett tanulmány megállapította, hogy ha nem fogyasztunk eleget hat kulcsfontosságú élelmiszerből, az a felnőtt lakosság körében a szív- és érrendszeri megbetegedések magasabb kockázatával jár együtt. Rámutattak:

a gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek, diófélék, halak és teljes zsírtartalmú tejtermékek fogyasztása kulcsfontosságú az ilyen jellegű problémák megelőzésében.

Magasabb a szívbetegségek kockázata, ha nem fogyasztjuk ezt a 6 élelmiszercsoportot

Az Egészségügyi Világszervezet becslései szerint 2019-ben közel 18 millió ember halt meg szív- és érrendszeri betegségekben, ami a globális halálozások 32 százalékát teszi ki. A halálesetek 85 százaléka szívroham és szélütés miatt következett be. A PHRI kutatói és nemzetközi munkatársaik 80 ország 245 000 emberének adatait elemezték több tanulmányból. Az eredményeket július 6-án tették közzé a European Heart Journalban. A korábbi hasonló kutatások a nyugati országokra és azokra a diétákra összpontosítottak, amelyek a káros, extrán feldolgozott élelmiszereket tápanyagdús alapanyagokkal kombinálták. Ezúttal viszont a kutatás globális volt, és az általánosan egészségesnek tartott élelmiszerekre összpontosított.

Andrew Mente, a PHRI első szerzője, a McMaster Egészségügyi Kutatási Módszerek, bizonyítékok és hatások tanszékének adjunktusa a kutatás kapcsán elmondta:

A közelmúltban fokozott figyelmet kapott a védő tulajdonságú élelmiszerek fogyasztása a betegségek megelőzésére. A nagyobb mennyiségű gyümölcs, zöldség, dió és hüvelyesek mellett a kutatók kimutatták, hogy a természetes élelmiszerek bevitele során is kulcsfontosságú a mértékletesség.

Tovább is magyarázta a kérdést: „A mérsékelt mennyiségű hal és teljes zsírtartalmú tejtermék a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a halálozás alacsonyabb kockázatával járnak együtt. Ugyanezek az egészségügyi eredmények érhetők el a gabonafélék és a húsok mérsékelt fogyasztásával – mindaddig, amíg finomítatlan teljes kiőrlésű gabonákról és feldolgozatlan húsokról van szó.”

A PURE Healthy Diet Score a következő átlagos napi bevitelt javasolja:

gyümölcsök 2-3 adagban; zöldségek 2-3 adagban; dió 1 adagban; és tejtermékek 2 adagban. A pontszám magában foglalja a heti 3-4 adag hüvelyes zöldséget, valamint a heti 2-3 adag halat is. A lehetséges helyettesítők közé tartoznak a teljes kiőrlésű gabonák napi 1 adagban, valamint a feldolgozatlan vörös húsok vagy baromfik napi 1 adagban.

Forrásunk volt.


Még több cikk a zöldségek jótékony hatásáról:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Házi ketchup egyszerűen

Bevalljuk, IMÁDJUK a ketchupot - a házi ketchuppal azonban egyetlen bolti márka sem veszi fel a versenyt! Ha egyszer rászánjuk magunkat, hogy nekiálljunk elkészíteni, hamar rájövünk, hogy ...

Patisszontócsni

A tócsni kifejezetten jó kísérletezős fogás, így nyáron érdemes minél több friss zöldséggel kipróbálni. Mi most patisszonnal teszteltük, és nagyon jól tettük, hiszen szuperül ...

Címlapról ajánljuk

Íme 5 tipp, amivel sokkal kevesebb fejfájást jelent a vacsora...

Este öt óra körül mindenki éhes, te pedig a hűtő előtt állva próbálod kitalálni, mi kerüljön az asztalra. A családtagok különböző ötleteket sorolnak, hiányzik egy-két alapanyag, végül pedig gyakran a rendelt étel vagy egy gyors, kevésbé egészséges megoldás lesz a nyerő. Pedig néhány apró változtatással jelentősen csökkenthető a vacsorával járó stressz. A titok nem a bonyolult receptekben, hanem az előretervezésben rejlik.

Nosalty

Mutatjuk az idei Sziget Fesztivál étel és ital árait: a...

A Sziget Fesztivál kapcsán évről évre visszatérő téma, hogy mennyire kell mélyen a pénztárcánkba nyúlni, ha a fesztivál területén szeretnénk enni vagy inni. A 2026-os rendezvény sem nevezhető olcsó programnak, ugyanakkor az árak alapján úgy tűnik, hogy nem történt újabb drasztikus drágulás. Akadnak olyan ételek, amelyek nagyjából a tavalyi árszinten maradtak, és továbbra is találni pénztárcabarátabb lehetőségeket is.

Nosalty

További cikkek

Ezért ne tegyél olajat a tésztavízbe – a séfek szerint...

Sokan automatikusan egy kanál olajat öntenek a tészta főzővizébe, mert úgy gondolják, ezzel megakadályozhatják, hogy a tészta összetapadjon. A konyhai trükk azonban nem igazán működik, sőt még a kész étel állagán is ronthat. Sokkal egyszerűbb módszerrel érhetünk el jobb eredményt.

Honnan ered a főzelék, mint műfaj? Miért nincs rá szó...

Vérre menő viták zajlanak arról, hogy vajon a gulyásleves vagy a töltött káposzta, a dunai vagy a tiszai halászlé-e a magyar konyha abszolút állócsillaga, hogy a honi gasztronómia akkor most paprikás-e vagy sem, miközben szót sem ejtünk a magyar konyhák utánozhatatlan szupersztárjáról: a főzelékekről. Erről a zöldségalapú egytálételről, ami annyira egyedi, annyira a miénk, hogy külföldön megfelelő szót sem találni rá. Honnan ered a főzelék? Miért traumatizáltak minket a menzai változatok? Melyik főzeléket hogy érdemes elkészíteni? Kajatények sorozatunk legújabb részében ennek járunk utána.

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.