Pofonegyszerű tippek arra, hogyan tartsd be a száraz januárt

Már egy hónapnyi teljes alkoholmegvonás is sokat segíthet az ember egészségén – éppen ezért egyre többen választják azt, hogy az új évet négy hétig alkohol nélkül kezdik. A száraz január egyre népszerűbb, de senki nem állítja, hogy könnyű lenne betartani, még most sem, amikor a korlátozások miatt nem lehet beülni sehova egy italra. Az alábbi tippek segítségével könnyebben kibírhatod a hónapot akár egy csepp alkohol nélkül is.

Nehéz visszavezetni, hogy ki és mikor kezdte el a száraz januárt – valószínűleg az Egyesült Királyságban kezdődött 2014 környékén, tehát viszonylag új, és arra találták ki, hogy az enyhe alkoholproblémákkal küzdők könnyebben le tudják tenni az italt az ünnepek után, amikor jellemzően azért sokkal több alkohol fogy, mint az év többi szakában. A koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozások alatt szintén elég sokan rácsúsztak a majdnem (vagy teljesen) mindennapi alkoholfogyasztásra, ezért a száraz január most aktuálisabb, mint valaha. Az alábbi öt tipp segítségével te is könnyebben végigcsinálhatod.

Tűzd ki a célt!

Lehet, hogy egyértelműnek tűnik, de egyszerűbb, ha pontosítod: írd fel egy határidőnaplóban, vezesd végig a 31 nap alatt, fogalmazd meg, hogy pontosan miért is csinálod. Így, ha esetleg egy baráti összejövetel alatt elcsábulnál, van mit visszaolvasni, az pedig, hogy vezeted a sikeres napokat, segít megtartani a fogadalmat.

Kérj támogatást!

Kevésbé fogod megszegni a fogadalmat, ha más is tud róla – meséld el a barátaidnak, a családodnak, hogy mit vállaltál, és azt is elmagyarázhatod, hogy miért. Még az is előfordulhat, hogy ők is csatlakoznak hozzád. De még ha ez nem is történik meg, biztosan számíthatsz a támogatásukra, és mivel alapvetően szociális lények vagyunk, ez nagyon fontos lehet.

Kerüld el a rizikós helyzeteket!

Kijárási korlátozások és világjárvány alatt ez különösen nehéz, hiszen a legtöbbünknek az otthon maradás, az unalom, az emiatt érzett stressz és magányosság a trigger, nem pedig a baráti összejövetelek. Ha tudod, hogy mikor vagy a leghajlamosabb inni, szervezz valami más teendőt arra az időszakra: ha este magányodban szoktál meginni egy pohár bort, főzz abban az időszakban, menj el sétálni, vagy hívd fel egy barátodat, és mondd el neki, hogy mi történik. Ahogyan telnek a napok, egyre könnyebb lesz nemet mondani.

Találj alternatívákat!

A kijárási korlátozások alatt a legtöbben kétségkívül unaloműzőként vagy a magány ellen kezdtek el inni, esetleg azért, hogy megbirkózzanak az új helyzet miatti stresszel. Döntsd el, hogy neked mi az oka annak, hogy a pohár után nyúlsz (még akkor is, ha amúgy nem tetted minden nap, nem kell alkoholproblémákkal küzdeni azért, hogy a száraz január jót tegyen a szervezetednek), és találj olyan alternatívát, ami segíthet a problémán. Ha unatkozol, foglald le magad máshogy, ha magányos vagy, szervezz összejöveteleket, beszélgess a barátaiddal online, ha stresszes vagy, kezdj el kocogni, vagy mozogj valamit otthon.

Felejtsd el a „mindent vagy semmit” mentalitást

Két hete ügyesen tartod a szabályokat, aztán egy nagyon stresszes nap után lecsúszik egy pohár bor, vagy a haverokkal egy sör – ez még nem a világ vége. Attól, hogy a 31 napot nem sikerül maradéktalanul betartanod, még nem érdemes sutba dobni az egész projektet. A 31 nap alatt egy adag alkohol még mindig sokkal jobb, mint ha minden második nap ittál volna.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek