Meglepő, milyen hatással van a joghurt az immunrendszeredre

Bár a tejtermékek általában nem kapnak túl jó marketinget, azok számára, akik nem szenvednek semmilyen érzékenységben, nagyon hasznosak lehetnek. A joghurt például segíthet felkészíteni a szervezetedet a különböző betolakodók, így a koronavírus elleni védekezésre is.

Korábban komoly kérdés volt az állati fehérjékkel kapcsolatban, hogy nem okoznak-e gyulladást a testben, ami fogékonyabbá teszi az embert a különböző betegségekre. Egy izraeli kutatás most éppen az ellenkezőjét találta a joghurt esetében: kiderült, hogy a benne található probiotikumok csökkentik a szervezetben található gyulladást, és erősítik az immunrendszert.

Az elmúlt években több olyan kutatás is megjelent, melyek szerint a tejtermékek gyakori fogyasztása káros hatásokkal is járhat – az ízületi gyulladástól kezdve a depresszión át a pattanásokkal is összekötötték, mindre erős a tudományos bizonyítékokkal szolgáltak. Csakhogy a kutatók ugyanennyi pozitívumot is felsorolnak a témában, most például azt, hogy a joghurt erősíti az immunrendszert. Az izraeli kutatók a kefirt vizsgálták, de az összetevők terén a joghurt is hasonló hatásokkal bír – azt találták, hogy a probiotikum-molekulák jelentősen csökkentették a kolerát okozó patogén fertőzési sikerét.

Egy ezt követő kutatásban a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy ugyanezek a molekulák gyulladáscsökkentő hatással bírnak, és segítik a szervezetet egyes vírusok támadásának visszaverésében. A védekezési mechanizmus egyik része a citokinvihar csökkenése volt, ami a koronavírus-fertőzés egyik fő veszélyét is adja.

A szakértők szerint az egyértelmű kapcsolat feltárásához további kutatásokra lesz szükség, de az biztos, hogy az összeköttetés ott van – és hogy csak jót teszünk a szervezettel, ha heti egyszer-kétszer joghurtot is fogyasztunk abban az esetben, ha nem vagyunk rá érzékenyek.


Egy kis segítség, hogy tökéletesen állítsd össze a reggelidet:

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.