Húsmentes hétfő: az egészséges brokkoli

Erősíti a májat és a bélflórát, sőt, gátolja a rákkeltő anyagok aktivitását. Ami még jó hír, hogy hihetetlenül finom, sokoldalú, és épp most van szezonja!

A brokkoli a vadkáposzta egyik termesztett változata. Közeli rokonságban áll a karfiollal és fejes káposztával. Rengeteg vitamint tartalmaz: béta-karotint, C, B1, B2 és B3 vitamint, emellett folsavat, sőt, vastartalma is jelentős.

Színe a klorofillnak köszönhető, ami igen fontos a szervezet számára. Immunerősítő, fiatalító hatású, segít a sejtépítésben és a regenerálásban.

Készíthetünk belőle krémleveseket, főzeléket, tehetjük pizzatésztába vagy a pizza tetejére feltétként, de készíthetünk belőle meleg és hideg salátákat, párosíthatjuk tésztákkal, rizzsel, adhatjuk halhoz köretként, ránthatjuk, rakhatjuk, rétegezhetjük, pürésíthetjük, párolhatjuk...

  1. 1.

    Rakott brokkoli

  2. 2.

    Lilahagymás-kapribogyós brokkoli

  3. 3.

    Brokkolikrémleves parmezános pirítóssal

  4. 4.

    Mandulabundás, sütőben sült brokkoli babáknak

  5. 5.

    Brokkolis-gombás lasagne

  6. 6.

    Brokkolifasírt pirított magvakkal

  7. 7.

    Színes zöldséges lepény a kis gasztronautától

  8. 8.

    Mustáros brokkolikrémleves

  9. 9.

    Sütőtöksaláta

  10. 10.

    Csőben sült karfiol és brokkoli

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

5 retro kiegészítő a nagymama konyhájából, ami ma is menő

Emlékszel még arra, milyen volt a nagymama konyhája? Cirádás díszítéssel megfestett tányérok, furcsa mintával hímzett feliratos falvédő, színes szalagfüggöny – a sort pedig még vagy egy tucat régi kiegészítővel tudnánk folytatni. Vajon ezek a dolgok tényleg divatjamúltak már, vagy egy kis kreativitással akár még egy mai, modern konyhát is fel tudnak dobni?