Egy friss kutatás szerint brutálisan egészséges a szőlő

Még akár a várható élettartamot is növelheti a mindennapos, mértékletes szőlőfogyasztás.

Meglepően intenzív egészségügyi hatását találták a Western New England University kutatói a szőlőnek: a Foods szaklapban közzétett tanulmányukban megállapították, hogy napi két csészényi szőlő fogyasztása még a tipikus nyugati, magas zsírtartalmú étrend mellett is csökkentette a zsírmáj kialakulásának esélyét és meghosszabbította az élettartamot.

Egy friss kutatás szerint brutálisan egészséges a szőlő

Dr. John Pezzuto, a tanulmány vezető szerzője elmondta, hogy már egy ideje vizsgálja a szőlőfogyasztás egészségügyi hatásait, és sikerült megfigyelnie, hogy a gyümölcs konkrétan hatással van a génkifejeződésre.

A szerző azt is megjegyezte, hogy a mostani eredmények alátámasztják azt a régi mondást: az vagy, amit megeszel.

Egy korábbi, az Antioxidants szaklapban megjelent kutatásában Pezzuto azt találta, hogy a szőlőfogyasztás megváltoztatta a génexpressziót az agyban, és pozitív hatással volt a viselkedésre és a kognitív képességekre, amelyeket a magas zsírtartalmú étrend károsított. Egy harmadik tanulmány pedig azt bizonyította, hogy a szőlőevés az anyagcserére is pozitív hatással van.

Forrásunk volt.


Még több egészség:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Házi ketchup egyszerűen

Bevalljuk, IMÁDJUK a ketchupot - a házi ketchuppal azonban egyetlen bolti márka sem veszi fel a versenyt! Ha egyszer rászánjuk magunkat, hogy nekiálljunk elkészíteni, hamar rájövünk, hogy ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ezért ne tegyél olajat a tésztavízbe – a séfek szerint...

Sokan automatikusan egy kanál olajat öntenek a tészta főzővizébe, mert úgy gondolják, ezzel megakadályozhatják, hogy a tészta összetapadjon. A konyhai trükk azonban nem igazán működik, sőt még a kész étel állagán is ronthat. Sokkal egyszerűbb módszerrel érhetünk el jobb eredményt.

Honnan ered a főzelék, mint műfaj? Miért nincs rá szó...

Vérre menő viták zajlanak arról, hogy vajon a gulyásleves vagy a töltött káposzta, a dunai vagy a tiszai halászlé-e a magyar konyha abszolút állócsillaga, hogy a honi gasztronómia akkor most paprikás-e vagy sem, miközben szót sem ejtünk a magyar konyhák utánozhatatlan szupersztárjáról: a főzelékekről. Erről a zöldségalapú egytálételről, ami annyira egyedi, annyira a miénk, hogy külföldön megfelelő szót sem találni rá. Honnan ered a főzelék? Miért traumatizáltak minket a menzai változatok? Melyik főzeléket hogy érdemes elkészíteni? Kajatények sorozatunk legújabb részében ennek járunk utána.

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.