Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ez a 10 legegyszerűbb tipp a mindennapi stressz legyűrésére

Egy olyan világban, ahol a túlhajszoltság a menő, nagy szükséged lesz ezekre a trükkökre.

Talán nincs is olyan ember a világon, aki ne érezné néhanapján, hogy legyűri a stressz. Manapság az számít sikeresnek, aki folyton elfoglalt, akinek nincs ideje semmire, mert mindig produktív, még a pihenést és az alvást is feláldozza a munka („önmegvalósítás”) oltárán. Csakhogy hosszú távon ez nagyon egészségtelen, és a stressz előbb-utóbb nemcsak lelkileg, hanem testileg is ki tud készíteni. A stresszmentesítő tanácsok jó része pedig éppen, hogy még több stresszt hoz az ember életébe: kinek van ideje vagy kedve megtanulni jógázni, meditálni, aromaterápiával szórakozni?

Az alábbi stresszűző tippek pofonegyszerűek, és nagyon hamar eredményt hoznak:

Mozogj

Ezt nagyon sokan nem akarják hallani, de a mozgás a stressz egyik legjobb ellenszere. A boldogsághormonok akkor is felszabadulnak, ha gyűlölöd a mozgás minden pillanatát, de még jobb, ha keresel valami olyan mozgásformát, amit még szeretsz is.

Sétálj egyet a természetben

Az embernek nem a nagyváros és a betondzsungel a természetes közege. Ha úgy érzed, eláraszt a stressz, keress egy közeli parkot vagy ligetet, és tölts el benne tíz percet, negyed órát. A legjobb, ha sétálgatsz is közben.

Igyál vizet

Lassan úgy tűnik, hogy a vízivás még a rákot is gyógyítja, pedig valójában tényleg csodafegyver: a szervezeted működéséhez elengedhetetlen a megfelelő folyadékfogyasztás, a tested pedig rosszabbul bírja a stresszt, ha még szomjas is.

Hallgasd a természet hangjait

Csakúgy, ahogy a séta a természetben, úgy már maguk a természeti hangok is sokat segíthetnek a relaxációban. Keress a Youtube-on valami olyan hangot, amit szeretsz hallgatni (a hullámokat, esőt, vihart, madárcsicsergést, bármit), és hagyd, hogy pár percig csak elkalandozzanak a gondolataid.

Kapcsold ki az agyad

Ha stresszes vagy, úgy érezheted, hogy az agyad túlpörög – ilyenkor dőlj kicsit hátra, és hagyd magad elbambulni! Ha kell, állíts ébresztőt, de legalább 5-10 percig csak hagyd magad ábrándozni, gondolj arra, ami ösztönösen jön, és ne irányítsd, merre kalandozzanak a gondolataid. Az agynak szüksége van erre is, nemcsak a fókuszált figyelemre.

Irányítsd a figyelmed valaki másra

Kutatások bizonyították, hogy az önzetlen emberek kevésbé stresszesek, és összességében boldogabbak is. Ha úgy érzed, nem bírod már a stresszt, fókuszálj egy kicsit arra, hogy segíts egy szerettednek, rögtön jobban fogod érezni magad tőle.

Mosd meg az arcod hideg vízzel

Ez aktiválja a paraszimpatikus idegrendszeredet, a szívverésed lelassul, a légzésed visszaáll a normálisra, és a tested egy kicsit kevesebb energiát használ, ezt hívják búvárreflexnek. Ez akkor hasznos, ha már tényleg úgy érzed, nem bírod a stresszt, és fizikai tüneteid is vannak, mint a szapora szívverés vagy a nehézlégzés.

Tedd el a telefonodat

Lehet, hogy már pótcselekvés, hogy végigpörgeted az Instagramot, Twittert vagy az e-mailjeidet, ha egy kicsit ki akarsz kapcsolni, de fogd vissza magad, és ne tedd – ez csak még több, másfajta stresszt helyez rád. Inkább legyél analóg, és ne nyomkodd annyit a telefonodat!

Egyél egy kis omega-3 zsírsavat

Persze nem magában, de egy lazac formájában azért nagyon jól tud esni az embernek – de van még ilyen jó zsír a dióban, a chiamagban és a lenmagban is. Kutatások bizonyították, hogy az omega-3 zsírsavak képesek csökkenteni a stresszt és a szorongást az egészséges emberekben.

Mosolyogj, még akkor is, ha nem érzed úgy

Ez az egyik leggyorsabb hangulatjavító tipp mind közül: az agy automatikusan elkezdi gyártani a boldogsághormonokat akkor, ha mosolyogsz, mert nem igazán tud különbséget tenni egy álmosoly és egy igazi mosoly között. Így a „fake it ’till you make it” itt igazán értelmet nyer: ha mosolyogsz, jobb lesz a kedved.

Ezeket láttad már?

Címlapkép: Getty Images

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!