Ezért kell minél több diót enni időskorban

Már akár napi egy maréknyi dió is csökkentheti a rossz koleszterin mennyiségét az idősebb emberek szervezetében.

A Circulation tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint akár már napi egy maréknyi dió hozzáadása az étrendhez segíthet abban, hogy a rossz koleszterin szintje csökkenjen a szervezetben.

Ezért kell minél több diót enni időskorban

Amerikai kutatók tanulmányukban felhívják a figyelmet: két év alatt kimutatható volt a különbség, és a napi egy maréknyi diótól az alanyok szívproblémákkal összeköthető rossz koleszterinszintje javulni kezdett.

Korábbi kutatások is kimutatták, hogy a dió, mint ahogyan más magvak is, omega-3 zsírtartalma révén csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a stroke kialakulásának esélyét. Ez a kutatási eredmény most megerősíti a korábbi feltételezéseket. A dió azért különösen jó megoldás, mert reakcióba lép az LDL-részecskékkel, amelyeknek javítja a minőségét. Ezek a részecskék változó minőségűek, és kutatások kimutatták, hogy a kisebb, masszív fajták gyakrabban köthetők össze az érelmeszesedés kialakulásával. A dió ezekre a lipoproteinekre is jó hatással van, összességében csökkenti a számukat, valamint a kisebb méretűekből kevesebbeket találtak a vérben.

A kutatást 708 felnőtt, 63-79 éves alany részvételével készítették, és nagyobb mértékű javulást tapasztaltak a férfiaknál, mint a nőknél. A kutatók megjegyezték, hogy olyan alanyokkal dolgoztak, akiknek a rossz koleszterinszintje már egyébként is kordában volt tartva gyógyszeres kezeléssel, és nagyobb lehet a javulás akkor, ha alapvetően rossz helyzetből indul a szervezet. Így a napi maréknyi diónak még nagyobb szerepe lehet.

Forrásunk volt.


Ezeket a cikkeket is olvasd el!

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Házi ketchup egyszerűen

Bevalljuk, IMÁDJUK a ketchupot - a házi ketchuppal azonban egyetlen bolti márka sem veszi fel a versenyt! Ha egyszer rászánjuk magunkat, hogy nekiálljunk elkészíteni, hamar rájövünk, hogy ...

Címlapról ajánljuk

5+1 kerti munka, amit még augusztusban végezz el, ha ősszel...

Augusztusban a kert még javában ontja a terméseket, a virágágyások színesek, a fűszernövényekből pedig sokszor már annyi van, hogy alig győzzük felhasználni őket. A nyár vége azonban nemcsak a betakarításról szól, lassan érdemes felkészíteni a kertet az őszre is, hiszen néhány hét múlva már egészen más feladatok kerülnek előtérbe.

Macsuga Viktória

További cikkek

Ezért ne tegyél olajat a tésztavízbe – a séfek szerint...

Sokan automatikusan egy kanál olajat öntenek a tészta főzővizébe, mert úgy gondolják, ezzel megakadályozhatják, hogy a tészta összetapadjon. A konyhai trükk azonban nem igazán működik, sőt még a kész étel állagán is ronthat. Sokkal egyszerűbb módszerrel érhetünk el jobb eredményt.

Honnan ered a főzelék, mint műfaj? Miért nincs rá szó...

Vérre menő viták zajlanak arról, hogy vajon a gulyásleves vagy a töltött káposzta, a dunai vagy a tiszai halászlé-e a magyar konyha abszolút állócsillaga, hogy a honi gasztronómia akkor most paprikás-e vagy sem, miközben szót sem ejtünk a magyar konyhák utánozhatatlan szupersztárjáról: a főzelékekről. Erről a zöldségalapú egytálételről, ami annyira egyedi, annyira a miénk, hogy külföldön megfelelő szót sem találni rá. Honnan ered a főzelék? Miért traumatizáltak minket a menzai változatok? Melyik főzeléket hogy érdemes elkészíteni? Kajatények sorozatunk legújabb részében ennek járunk utána.

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.

Palacsinta alaprecept

Kicsik és nagyok kedvence a palacsinta. Akár sós, akár édes töltelékkel készíted, a legfontosabb, hogy az alap rendben legyen: ez a mi tökéletes palacsinta alapreceptünk, amiben biztosan ...