Csicseri, a huncut borsó

Tudtad, hogy a csicseriborsó nagyszüleink egyik csemegéje volt, alacsony kalóriatartalma miatt pedig manapság is nagy fogyókúrás kedvenc. Készíts belőle humuszt, salátát vagy falafelgolyókat!

Régi jó barát

A csicseriborsó Magyarországon kevéssé ismert hüvelyes, pedig a XVIII. századig a legtöbb család asztalán megtalálható volt. Az arab konyha és a gomba módra szaporodó falafelárusoknak köszönhetően kezd újra népszerű lenni, pedig az „isteni borsót” már a görögök és rómaiak is jól ismerték és előszeretettel használták. Ma a mediterrán, török, arab és indiai konyha egyik nélkülözhetetlen alapanyaga.

Egészséges kis szemek

A csicseriborsó élettani hatásai, a magas rosttartalomnak köszönhetően, kiválóak:

  • csökkenti az étkezések utáni hirtelen vércukorszint-emelkedést, ezért a cukorbetegeknek ajánlatos lenne hetente legalább négyszer fogyasztani.
  • rendszeres fogyasztás esetén csökken a vér koleszterinszintje, E-vitamin-tartalma pedig véd a szabadgyökök kialakulásától.
  • szintén a rosttartalmának köszönhető, hogy kis mennyiségben is tartós teltségérzetet okoz, alacsony kalóriatartalmával párosítva, igazi fogyókúrás kedvenc lehet.

Mediterrán kedvenc

A csicseriborsó további előnye, hogy rendkívül sokféleképpen felhasználható. A nagy klasszikusok természetesen a humusz és a falafel, de készülhet belőle saláta, egytálétel, leves, curry, krém, főzhetjük, de erős fűszerezéssel roppanósra is süthetjük.

Még több csicseriborsós recept itt >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek