Brokkoli nélkül nincs egészség!

A brokkolinak egyértelműen helye van az egészséges étrendben. Ismerjük meg e könnyen beszerezhető, változatosan elkészíthető zöldség kedvező tulajdonságait!

Az egészségesen táplálkozni vágyók tányérjáról általában nem hiányzik a brokkoli. Ez így rendben is van, hiszen ennek a zöldségnek számos egészségvédő tulajdonsága van:

  1. Alacsony energiatartalom – 10 dkg mindössze 34 kcal, ezért nem csak az egészséges, hanem a testsúlycsökkentő étrendben is kiválóan megállja a helyét
  2. Alacsony szénhidráttartalom, ami magas élelmi rosttartalommal párosul – 10 dkg brokkoliban mindössze 7 g szénhidrát van, ennek és élelmi rosttartalmának köszönhetően nagyon klassz kiegészítő köret lehet a hagyományos, magasabb szénhidráttartalmú köretek mellett fél adagban
  3. Magas kálium-, folsav és C-vitamintartalmú, ez utóbbi tulajdonságát úgy tudjuk a legjobban megőrizni, ha párolóbetéten gőzben főzzük, de akár nyersen is fogyaszthatjuk pl. saláták részeként.
  4. Bárhol, egész évben beszerezhető, kedvező árú alapanyag.
  5. Változatosan elkészíthető – ezt igazolja az alábbi receptválogatás is. Fussátok át és próbáljátok ki őket!

Olvastad már?

10 kaja, amivel felpörgetheted magad

  1. 1.

    Tejszínes brokkolileves rózsaborssal fűszerezve

  2. 2.

    Brokkoli krémleves 3.

  3. 3.

    Brokkolisaláta 2.

  4. 4.

    Brokkolifasírt pirított magvakkal

  5. 5.

    Brokkoli alapú pizza Grétitől

  6. 6.

    Brokkolifőzelék

  7. 7.

    Marhahús sült zöldségekkel

  8. 8.

    Krémes brokkoli-karfiol tál

  9. 9.

    Ropogósra sült fokhagymás fűszeres zöldségköret

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!