Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

7+1 ok, hogy minél több céklát egyél - segít a fogyókúrádban is!

A cékla az őszi-téli időszak egyik legkarakteresebb zöldsége, ami sokkal többet tud az ecetes céklasalátánál.  

Elérkeztünk az ősz közepéhez, és ez meglátszik a zöldségesek kínálatán is. De semmi baj – hiszen az októberi szezonális zöldségek között is vannak igazi szuperkaják – kezdjük is rögtön a csodás színű céklával!

1. Segít a fogyásban

100 dkg cékla mindössze 43 kcal, így tökéletes alapanyaga a fogyókúrás étrendeknek. Készíts belőle salátát vagy süsd meg gazdagon fűszerezve sültek mellé köretnek!

2. Kordában tartja a vércukorszintedet

Értékes élelmirost-tartalmának köszönhetően lassítja a szénhidrátok felszívódását. 100 g cékla 10 g szénhidrátot tartalmaz, glikémiás indexe 64. Fogyaszthatod ebédre, uzsonnára és vacsorára is.

3. Csökkentheti a vérnyomásodat

A magas vérnyomásbetegség hazánkban is a vezető megbetegedések közé tartozik. Ez a betegség is klasszikusan az egészségtelen életmóddal összefüggő, a nem megfelelő táplálkozás és a mozgásszegény életmód talaján alakul ki. Szövődményei közé tartoznak a vezető halálokok közé tartozó szív- és érrendszeri betegségek, időben felismerve életmód-változtatással, későn felismerve már azonban csak gyógyszeresen kezelhető.

Egy londoni kutatócsoport 2014-ben publikált kutatási eredményei szerint a céklalé rendszeres fogyasztása sikeresen csökkentette a kutatásban résztvevők vérnyomásértékeit.

4. Vérszegénység ellen is jó

Sokan tudják, hogy a megfelelő vérképzéshez vas szükséges, azt azonban már kevesebben, hogy a megfelelő folsavszint is kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban. A cékla magas folsavtartalmának köszönhetően szerepet játszik a vérszegénység kialakulásának megelőzésében.

5. Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát

A cékla színét adó anyag, az ún. betanin antioxidáns hatással bír a szervezetben, amelyek segítségével képes szerveztünk harcolni a szabadgyökök ellen.

6. Jót tesz az emésztésednek

A cékla élelmirost-tartalma (2,8g/100 g) táplálékul szolgál a beleinkben élő mikroflórának. A napi ajánlott élelmirost-bevitel 25-30 g, 25 dkg céklával (köretként vagy salátaként) már ennek a negyedét biztosíthatod.

7. Elkerülheted vele az elbutulást

A céklában található nitrátok javíthatják az agyi oxigénáramlást, és így az agy működésének egészségét is támogatják.

+1. A levelei is nagyon értékesek

A céklának nem csak a gumója, hanem a levelei is gazdagok ásványi anyagokban, folsabvan, antioxidánsokban. Alapos tisztítás után használd őket zöldsalátáid alkotórészeként!

Ezeket olvastad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!