Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Tudtad, hogy a rágózásnak is lehet kellemetlen mellékhatása?

Ha túl sokat rágózol, a ráncaid mélyebbek lesznek – legalább is ezt mondja két sztárfogorvos.

A rágózás bizonyos szempontból egészséges is tud lenni: előidézi a fokozott nyáltermelést, ami hozzájárul ahhoz, hogy az elfogyasztott ételek és italok után a szánkban maradt cukor és savas kémhatású anyagok ne rongálják a fogainkat.

Ez persze nem jelenti azt, hogy egyik rágót a másik után kellene bekapnunk, valójában mindössze nagyjából tíz percig kellene rágni étkezés után, kb. addig, amíg érezzük az ízét, utána ugyanis már inkább árt, mint használ. Legalább is ez a véleménye két brit sztárfogorvosnak, akik arra is figyelmeztetnek, hogy a túlzásba vitt rágózás fokozott ráncosodáshoz vezethet. Sőt, az állandó rágózás következtében akár robusztusabb állkapcsunk is lehet.

Dr. Imogen Bexfield fogorvos szerint a rágózás hozzájárulhat az idő előtti ráncosodáshoz, hiszen – csakúgy, mint a túlzott mimika, a sok mosolygás és szemöldökráncolás – a rágózás közbeni bőrösszehúzódás is a mimikai ráncok korai kialakulásához vagy a meglévőek elmélyüléséhez. Különösen „veszélyeztetett” terület a száj feletti rész – legalább is dr. Bexfield szerint.

Egy másik fogorvos, dr. Uchenna Okoye arra hívja fel a figyelmet, hogy nagyjából tíz perc az ideális időtartam a rágózásra – kb. eddig is tart egy átlagos rágó íze, a rágózás ez után már inkább árt, mint használ. Ez a tíz perc bőven elég arra, hogy fokozza a nyáltermelést, ami ugye a rágógumi első számú funkciója a mentolos lehelet mellett. Dr. Okoye szerint, ha túl sokat rágózunk, akkor akár apró repedések is megjelenhetnek a fogainkon, vagy elkezdhetnek kopni, ami megint nem túl szerencsés.

Persze tudományos kutatás egyelőre készült a témában, így nem tudjuk, hogy mennyire ráncosít az, ha sokat rágózunk – bár könnyen lehet, hogy a fogorvosok tapasztalatból beszélnek. Ezzel szemben arra viszont már született hiteles kutatás, hogy 15-20 perces rágózás stresszmentesít és segít a memória javításában. Sőt, olyat is bizonyított már be tudományos kísérlet, hogy a rágózás gyorsítja az anyagcserét, és csökkenti az étvágyat, legalább is a nassolásra biztosan.

Annak érdekében, hogy a rágózás előnyeit kiélvezd, de a lehetséges hátrányait ne szenvedd el, a 10-15 perces rágási időtartam elég biztonságosnak tűnik. Tehát ha rágóznál, ehhez tartsd magad!

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

via Glamour.com, Healthline

gifek: Tenor

címlapfotó: 123rf

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

hetedik
hetedik Wed, 2018-10-17 17:52

A nyitott szájjal (lásd fenti videót) rágógumizás nemcsak gusztustalan, de undorító is, sőt neveletlenség. A rágózás viszont - most tudtam meg! - bizonyos okból javasolt. Méghozzá azért, mert általában nem rágunk, szinte rágás nélkül nyeljük le a falatokat. S, ennek következtében a nyálmirigyeink BEKÖVESEDHETNEK. Soha, de soha nem hittem volna, amíg egyik ismerősöm így járt. Egy aprócska csomót érzett az állkapcsa alatt. Nagyon megrémült, azonnal szájsebészhez vette az irányt. Ő azt a tanácsot adta, hogy 2 hétig minden áldott nap rágógumizzon, de cukormenteset és valóban figyeljen oda, hogy naponta 2 csomaggal használjon el. Mivel ha elment az íze, köpje ki, majd újat vegyen a szájába. Ez fontos, mert az ízre indulnak be a nyálmirigyek. S, ha ezek beindulnak, akkor talán szerencséje lesz, mert a még aprócska KŐ, esetleg kiforog magától kijön. Ha nem, akkor majd menjen vissza hozzá, s majd ő apró beavatkozással kiemeli a követ, ami csak növekedhet, csúnya vége lehet a kalandnak. Elgennyesedhet. Ezen túl ahányszor csak tud, mosson fogat. Min. 3x, de cukros dolgokat ne fogyasszon. A savanyú káposzta, más savanyúság fogyasztása is beindítja a nyálmirigyeket, ez is javallott. Üzenet átadva - Rajtad múlik megfogadod-e? Én megfogadtam. Otthon rágógumizom, de házon kívül soha. Nosza, akkor EGÉSZSÉGÜNKRE!