Ezzel a 4 trükkel kihozhatod a maximumot az ebédedből

Mindig a reggeli és a vacsora körül forog minden, pedig az sem mindegy egyáltalán, hogy a nap közepén mit eszel.

Tudjuk, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, és hogy sok múlik azon, mit vacsorázol, de az ebédet sem érdemes elbagatellizálni – egyrészt az egészséges étkezés része, másrészt az energiaszinted is múlhat rajta munka közben. Sokan mégsem figyelnek oda arra, hogy ebédre mit fogyasztanak – vagy rendelnek valami egészségtelent a kollégákkal, vagy csak valami nassolnivalóval kihúzzák estig. Ez egyáltalán nem jó hozzáállás, érdemes az ebédet is komolyan venni.

Ezzel a 4 trükkel kihozhatod a maximumot az ebédedből

Az alábbi 4 trükk segíthet, hogy a maximumot hozd ki belőle.

Időzítsd jól!

Az ebéd kihagyása vagy rosszul időzítése délutáni fáradságot idézhet elő. Ha nem eszel rendszeresen, a vércukorszinted lecsökken, és emiatt fáradtnak, ingerlékenynek és zavarodottnak érezheted magad. Az időzítés minden bizonnyal egyéni döntés, és leginkább azon alapul, hogy mennyit ettél a reggelinél, és mennyire voltál aktív napközben. De ha reggel 7 óra és 9 óra között reggeliztél, erős az esélye annak, hogy déltől 1-ig meg fogsz éhezni, akkor is, ha falatoztál délelőtt.

A kiegyensúlyozottság a kulcs

Alapvetően az a legjobb, ha az ebéd mindhárom makrotápanyagot tartalmazza: van benne szénhidrát, fehérje és zsír is. Ez segíthet fenntartani a megfelelő energiaszintet és elősegíteni a jóllakottságot. Egyébként is szerencsés, ha minden étkezésnél ügyelsz arra, hogy mindhárom makrotápanyag jelen legyen valamilyen szinten – még akkor is, ha éppen kevesebb szénhidrátot, vagy éppen kevesebb zsírt fogyasztasz.

Nem kell mindig mindent otthon készíteni!

A nagyobb szupermarketekben teljesen jó ebédeket lehet kapni, amelyek egészségesek is, és aránylag kevésbé feldolgozottak. Ha nem akarsz teljesen innen ebédelni, akkor csinálj otthon magadnak valamilyen húsfélét, a köretet pedig mindig vedd frissen csomagolva a boltokban. Nem a legszerencsésebb minden nap ugyanazt enni ebédre sem, még akkor is fel tudod így turbózni a menüt, ha előre dobozolsz.

Figyelj oda, miközben eszel!

Ha teheted, ne az íróasztalod előtt fogyaszd el az ebédedet, hanem menj ki a konyhába, egy étterembe, akár a szabadba is, és ott egyél! Így jobban oda is tudsz figyelni arra, hogy éppen ebédelsz, és egy kicsit ki is tudsz zökkenni a munkából, ami nagyon egészséges tud lenni. Próbálj meg ráhangolódni arra, hogy mit fogyasztasz, milyen íze és illata van, és mikor lesz elégedett a tested az elfogyasztott élelmiszer mennyiségével – így elkerülheted a túlevést is.

Forrásunk volt.


Még több az egészségről:

Címlapról ajánljuk

8 húsmentesen izgalmas fogás, melybe bulgur főtt

A bulgur az alternatív köretfajták közül is kiemelt szerepben tündököl: mindenki imádja, legalábbis mi ezt tapasztaljuk. Íze a tarhonya, a rizs és a tészta között billeg, irtó gyorsan elkészül, felszívódása pedig kedvezőbb és lassabb, mint gondolnánk.

Nosalty

További cikkek