Kitilthatják a gyorséttermek reklámjait az internetről a britek

A világ egyik legszigorúbb, a gyorséttermek reklámjait érintő szabályozás léphet életbe a briteknél, amelynek értelmében ezek a reklámok teljesen el is tűnhetnek az internetről.

Könnyen meglehet, hogy már év végén megszavazzák a brit gyorséttermek reklámozási lehetőségeiről való törvényjavaslatot, melynek értelmében teljesen kitiltanák az egészségtelen ételeket forgalmazó éttermek reklámjait az online térből - írja a The Guardian cikkére hivatkozva a Dining Guide.

A brit kormány már 2018-ban bevezette a cukoradót, az elmúlt pár évben pedig kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az ország lakossága egészségesebb ételekhez jusson hozzá. Mint az a hivatalos statisztikákból korábban kiderült, 2015-ben a szigetországban a felnőttek több mint 60 százaléka esett a túlsúlyos vagy elhízott kategóriába, a gyermekeknél ez a szám 30 százalék volt.

Fotó: Getty Images

Egy új törvénytervezet szerint a britek most a reklámozást szabályoznák úgy, hogy betiltanának minden olyan gyorséttermi reklámot, amely az interneten, online-térben jelenik meg. Mint kiderült, a brit kormány becslése szerint mérhetetlen mennyiségben áramlanak a fiatalok felé az internetes gyorséttermi hirdetések, míg két évvel ezelőtt ez a szám 700 millió megjelenéssel bírt, addig a tavalyi évben már 15 milliárd reklámmegjelenés jutott el 16 éven aluli lakosokhoz.

Bár az még nincsen teljesen pontosan megfogalmazva, pontosan mely gyorséttermi fogások reklámozása kerülne tiltás alá, de a magas só-, zsír- és cukortartalmú ételek jó eséllyel felkerülnének a listára. Ahogy azt a Dining Guide cikke is írja, sokakban felmerül a kérdés, mi lesz vajon azoknak az ételeknek a reklámozásával, amelyek hagyományos vagy természetes, és nem a mai modern, ipari körülmények között készülnek. A gasztronómiai portál híre szerint a szigorú szabályozás azért lehet nagyon aktuális, mert a koronavírus-járvány fokozottan veszélyezteti a túlsúllyal élő embereket.

A javaslat elfogadását a brit reklámszövetség elnöke erősen bírálta, ez a döntés ugyanis súlyos csapást mérne a reklámiparra, és visszaszorítaná a gazdasági növekedés mértékét. Amennyiben a javaslatot elfogadják, úgy több étteremláncnak teljesen újra kell majd gondolnia internetes reklámjainak teljes marketingstratégiáját.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

További cikkek