Nem puffaszt, finom, változatos: ezért csodazöldség a KÍNAI KEL

Nem puffaszt, és tele van tápanyaggal, mi az? Persze, hogy a kínai kel! Ha még nem rendszeres összetevője az étrendednek, ideje ezen változtatni. Elmondjuk, miért.

Thai pirított rizstészta sertésszűzzel, kínai kellel és szójaszósszal

Lehet, hogy egyelőre nem a legnépszerűbb zöldség Magyarországon, de garantáljuk, minél többen ismerik, annál többen fogják a kedvenceik közé sorolni. Ugyanis a zamatos kínai kelnek számtalan pozitív élettani hatása van!

A kínai kel ásványianyag-tartalma magas, sok benne a karotin és a C-vitamin. A szupermarketekben szinte állandóan megtaláljuk, ezért az őszi, téli időszakban is kiváló, friss alapanyag lehet. Az egyik legnagyobb előnye az, hogy nem puffaszt. Igen, jól olvasod, ezért ha a kínai kel mellett döntesz, nem kell hasfeszüléssel, hasfájással számolnod –ellentétben a többi káposztafélével.

Kínai kel (Getty)

A zöldségben könnyen emészthető fehérjék vannak, és mivel a benne lévő rostok gyorsan bomlanak, az emésztése nem kerül annyi energiába. A kínai kel egészségesebb, mint a káposzta, gazdag B6-, C- és K-vitaminokban. Jó antioxidáns-forrás, karotinjai alkalmasak a „rossz koleszterin” csökkentésére. A kínai kel a krónikus gyulladás legyőzésében is hasznos lehet, ha rendszeresen fogyasztjuk. A kel természetes ásványi anyagok forrása is, van benne kalcium, vas, kálium és magnézium.

A kínai kel levelei sokáig elállnak, ellentétben a legtöbb saláta- és a káposztafélével, ezért ha bevásárolsz belőle, jó eséllyel többször is használhatsz belőle. Fagyasztani ugyan nem ildomos, a savanyítással meg lehet próbálkozni.

A diéták jollyjokere

A kínai kelnek meglepően alacsony a kalóriatartalma. Emellett laktató étel, így tökéletes eleme lehet egy megfontolt diétának. A vegetáriánusok is előszeretettel fogyasztják, hiszen nemcsak könnyen tárolható, és könnyen elkészíthető, hanem nagyon jó tápanyagforrás is. A kínai kel felhasználáshoz nem kell nagy tudás, ahogyan a fejes káposztát, úgy érdemes ezt is kezelni. Mehet salátákba, egytálételekbe, de rakottasba is kiváló összetevő. Köretként nagyon menő a húsok mellett, de a levesek ízvilágát is feldobja.

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

12 RAKOTTAS, ami ebédre vagy vacsorára is tökéletes

Elő a tepsit vagy jénait, és jöjjenek az izgalmas rétegek: mehet bele rengeteg zöldség, amennyit nem szégyellünk, tészta, krumpli, hússzeletek vagy darált verzió is, tejföl, tejszín, joghurt, de akár ezek vegán megfelelői is...és irány a sütő!