Cukorsokkhoz vezethetnek a kávéláncok „titkos italai”

Évek óta keringenek a neten tippek a legnagyobb kávéházláncok „titkos italairól” – ezek az egyénileg összeállítható kávék és egyéb italkülönlegességek azonban azt hozzák magukkal, hogy a szükségesnél jóval több cukrot fogyasztunk, ami hosszú távon nagyon káros a szervezetnek.

Biztosan te is láttál már a neten olyan tippeket, amiben a legnagyobb kávéházláncok (jellemzően inkább a Starbucks) „titkos italairól” beszélnek – ezek olyan ízesített kávék és kávéösszeállítások, amelyek nincsenek rajta a menün, de lehet őket kérni, ha az ember tudja, miből állnak. Ezek a tippek azért olyan népszerűek, mert kicsit „bennfentessé” teszik az embert, olyan alternatívákat kínálnak neki, amelyeket más nem feltétlenül ismer. Azonban az ilyen ízesített kávék nem a legegészségesebb italok közé tartoznak.

Cukorsokkhoz vezethetnek a kávéláncok „titkos italai”

Láthatatlan kalóriák

Ha megnézzük, hogy általában milyen italokról van szó, nem meglepő, hogy nem éppen az egészséges életmód felé viszik a vásárlókat. Tiktokon egy barista például olyan speciális kombinációt osztott meg, amiben már alapvetően volt cukros karamellszirup és karamellöntet, de még adtak hozzá extra karamellszórást, kétféle tejszínt, pumpkin spice fűszert és sötét karamellt. Nem nehéz kitalálni, hogy ez már magában több mint ezer kalóriányi cukrot jelenthet.

A táplálkozási szakemberek óva intenek mindenkit ezektől a trendektől: nem szabad, hogy szokássá váljanak, ugyanis rengeteg láthatatlan kalória elfogyasztását jelentik, ez pedig elhízáshoz és egyéb egészségügyi problémákhoz vezethet.

Már a menün található ízesített italokkal is érdemes vigyázni, gyakran tartalmaznak ugyanis üres kalóriákat úgy, hogy az ember nem is gondolná. Nemcsak a szirupok, hanem az előre elkészített, por állagú ízesítők is tele vannak cukorral, hogy a tejszínhabról ne is beszéljünk, ráadásul jellemzően a tej is magas zsírtartalmú ezekben az italokban.

Mindegyik igazi kalóriabomba, és bár az esetenkénti fogyasztással nincs semmi gond, ha már rendszeressé válik, komoly problémákat okozhat. A szakemberek attól félnek, hogy az internet divatossá teszi ezeket a „titkos italokat”, ami hosszú távon komoly problémává válhat.

Veszélyes az egészségre

Egy tavalyi kutatás, amiről a tanulmány a Journal of the American Heart Association tudományos folyóiratban jelent meg, azt mutatta ki, hogy azok a nők, akik naponta egynél több cukros italt ittak, 18 százalékkal nagyobb eséllyel rendelkeztek keringési betegségekkel. Egy másik kutatás, ami a Circulation tudományos folyóiratban jelent meg, azt mutatta ki, hogy a cukros üdítők drámaian megnövelik a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozást, és kicsit kevésbé, de még így is szignifikánsan, a rákos betegségek okozta elhalálozást is.

Ebből is látszik, hogy sokat nem érdemes inni az ilyen cukros italokból. Alkalomadtán semmi bajod nem lesz tőlük, de a rendszeres fogyasztás már komoly egészségügyi problémákkal járhat.


Vigyázz az egészégedre, itt van hozzá a segítség:

Forrásunk volt.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Házi ketchup egyszerűen

Bevalljuk, IMÁDJUK a ketchupot - a házi ketchuppal azonban egyetlen bolti márka sem veszi fel a versenyt! Ha egyszer rászánjuk magunkat, hogy nekiálljunk elkészíteni, hamar rájövünk, hogy ...

Patisszontócsni

A tócsni kifejezetten jó kísérletezős fogás, így nyáron érdemes minél több friss zöldséggel kipróbálni. Mi most patisszonnal teszteltük, és nagyon jól tettük, hiszen szuperül ...

Címlapról ajánljuk

Íme 5 tipp, amivel sokkal kevesebb fejfájást jelent a vacsora...

Este öt óra körül mindenki éhes, te pedig a hűtő előtt állva próbálod kitalálni, mi kerüljön az asztalra. A családtagok különböző ötleteket sorolnak, hiányzik egy-két alapanyag, végül pedig gyakran a rendelt étel vagy egy gyors, kevésbé egészséges megoldás lesz a nyerő. Pedig néhány apró változtatással jelentősen csökkenthető a vacsorával járó stressz. A titok nem a bonyolult receptekben, hanem az előretervezésben rejlik.

Nosalty

Mutatjuk az idei Sziget Fesztivál étel és ital árait: a...

A Sziget Fesztivál kapcsán évről évre visszatérő téma, hogy mennyire kell mélyen a pénztárcánkba nyúlni, ha a fesztivál területén szeretnénk enni vagy inni. A 2026-os rendezvény sem nevezhető olcsó programnak, ugyanakkor az árak alapján úgy tűnik, hogy nem történt újabb drasztikus drágulás. Akadnak olyan ételek, amelyek nagyjából a tavalyi árszinten maradtak, és továbbra is találni pénztárcabarátabb lehetőségeket is.

Nosalty

További cikkek

Ezért ne tegyél olajat a tésztavízbe – a séfek szerint...

Sokan automatikusan egy kanál olajat öntenek a tészta főzővizébe, mert úgy gondolják, ezzel megakadályozhatják, hogy a tészta összetapadjon. A konyhai trükk azonban nem igazán működik, sőt még a kész étel állagán is ronthat. Sokkal egyszerűbb módszerrel érhetünk el jobb eredményt.

Honnan ered a főzelék, mint műfaj? Miért nincs rá szó...

Vérre menő viták zajlanak arról, hogy vajon a gulyásleves vagy a töltött káposzta, a dunai vagy a tiszai halászlé-e a magyar konyha abszolút állócsillaga, hogy a honi gasztronómia akkor most paprikás-e vagy sem, miközben szót sem ejtünk a magyar konyhák utánozhatatlan szupersztárjáról: a főzelékekről. Erről a zöldségalapú egytálételről, ami annyira egyedi, annyira a miénk, hogy külföldön megfelelő szót sem találni rá. Honnan ered a főzelék? Miért traumatizáltak minket a menzai változatok? Melyik főzeléket hogy érdemes elkészíteni? Kajatények sorozatunk legújabb részében ennek járunk utána.

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.