Kiderült, hány gramm só megengedett naponta

Évente közel hárommillió haláleset hozható kapcsolatba a túlzott sófogyasztással világszerte. A WHO most új ajánlásokat fogalmazott meg az élelmiszerek és italok sótartalmának csökkentésére.

Új ajánlásokat fogalmazott meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az élelmiszerek és italok sótartalmának csökkentésére.

A szervezet napi öt grammnál kevesebb sófogyasztást ajánl.

Évente mintegy 11 millió haláleset köthető a rossz táplálkozáshoz a világon, ebből hárommillió haláleset hozható kapcsolatba a túlzott sófogyasztással. Számos gazdag országban, de egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű országokban is a sóbevitel jelentős része a feldolgozott élelmiszerekből származik, köztük a kenyérből, gabonafélékből, feldolgozott húsokból, valamint a tejtermékekből, beleértve a sajtot is, figyelmeztetett a WHO jelentésében.

Csupán ennyit ehetnénk naponta ebből az ételízesítőből

Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz főigazgató szerint a hatóságoknak olyan irányelveket kell kialakítaniuk, amelyek csökkentik a sófogyasztást, emellett fel kell világosítaniuk az embereket a helyes táplálkozásról, írta a távirati iroda.

A főigazgató hozzátette: az élelmiszeriparban és az üdítőital-gyártásban vissza kell fogni a felhasznált só mennyiségét. A WHO 64 élelmiszer- és italkategóriában határozta meg a referenciaértékeket, hogy iránymutatást adjon a 194 tagállam egészségügyi hatóságai számára az élelmiszer- és italgyártókkal folytatott tárgyalásokon. Az ajánlás szerint például a burgonyachipsek legfeljebb 500 milligramm nátriumot tartalmazhatnak 100 grammnyi adagonként, a piték és sütemények maximum 120 milligrammot, a feldolgozott húsok pedig legfeljebb 360 milligrammot.

A túlzott étrendi nátriumbevitel növeli a vérnyomást és következésképpen növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Az összes nem fertőző betegségből eredő halálozás 32 százalékát okozzák a  szív- és érrendszeri betegségek. A magas nátriumbevitel összefüggésbe hozható az elhízással, a krónikus vesebetegséggel és a gyomorrákkal is.


Még több cikk a sófogyasztásról:

MTI

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

19 egészséges húsmentes fogás, ami a szivárvány minden színében pompázik

A természetben mindenütt megtalálható a sokszínűség: szerves része életünknek, körülvesz és meghatároz bennünket. Minél több színt hozunk be az étrendünkbe, a szervezetünk is annál boldogabb lesz. Ezt vallja Sharon Palmer, híres dietetikus és könyvszerző is, aki munkásságával a sokszínű növényi alapanyagok fogyasztását népszerűsíti. Üzenete ihlette ezt az összeállításunkat, fogadjátok sok szeretettel a Nosalty legszínesebb ételeit!

Nosalty

További cikkek