Íme, az igazság az extraszűz olívaolajról: nem mindig egészséges választás

Az extraszűz olívaolajról csak jót hallani. Legalábbis idáig úgy tudtuk, hogy csakis előnyösen hat az egészségre. Egy új tanulmány viszont érdekes felfedezést tett.

A Journal of the American Heart Association tudományos folyóiratban publikált friss tanulmány szerint az extraszűz olívaolaj fogyasztása nem mindenki számára jó ötlet.

Saláta olívaolajjal
Íme, az igazság az extraszűz olívaolajról: nem mindig egészséges választás

Akinek koleszterinproblémája van, az jobb, ha figyel!

A mediterrán és a vegán étrend részeként is gyakorta fogyasztott extraszűz olívaolajról ódákat lehetne zengeni, azonban egy friss tanulmány rámutatott, hogy nem mindenkinek előnyös, ha a koleszterinszint csökkentése a cél. A Floridai Egyetem és egy betegségkutató intézet közösen vizsgálta a növényi alapú étrend egészségügyi előnyeit olyan személyek esetében, akiknél magasabb a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata.

A kutatók negyven 18 és 79 év közötti résztvevővel dolgoztak, akik 8 héten át vegán étrendet folytattak.

A kísérlet 4 hetében 4 extra kanál extraszűz olívaolajat fogyasztottak minden nap, majd egy hét szünet után újabb 4 héten keresztül folytatták ezt a táplálkozást, de ekkor már elhagyták az extra kanál extraszűz olívaolajat.

Az összegzés szerint mindkét esetben megfigyelhető volt a koleszterin- és vércukorszint, valamint a gyulladási értékek javulása a diéta előtti értékekhez képest. Mint kiderült, az sem mindegy, hogy hogyan követi egymást a kevés és a több olívaolaj fogyasztásának időszaka.

Mikor a bőséges időszak után váltottak kevesebbre a résztvevők, akkor a rossz koleszterinszint értéke csökkent, viszont ha az alacsony fogyasztású olajról tértek át a magasabbra, akkor gátolta a rossz koleszterin további csökkenését az olívaolaj.

Az extraszűz olívaolajban is van telített zsír

A kutatók úgy gondolják, hogy az extraszűz olívaolajban lévő telített zsír van hatással arra, hogy hogyan dolgozza fel a máj koleszterint, végül pedig emelkedik a vérben lévő mennyiség, ezzel növelve a stroke és a szívinfarktus kockázatát.

A kutatók ebből arra következtettek, hogy azoknak, akik szívbetegségre hajlamosak, azoknak célszerű lehet elhagyni étrendjükből az extraszűz olívaolajat.

Ennek igazolására azonban további kutatások szükségesek.

Forrásunk volt.


Még több az egészségről:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Öblítő helyett ezt a házi keveréket használd, hogy igazán illatosak...

A mosás teljesen hétköznapi tevékenység, amit a legtöbben az adott textil címkéje alapján végeznek. Ha viszont nem vagy elégedett a törülközök milyenségével mosás után, akkor hadd áruljuk el mai Otthon Tippünkben, milyen házi keverék teszi igazán puhává és illatossá őket. Azt eláruljuk, hogy öblítőt nem használunk hozzá.

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...