Édesíts egészséggel: 13 ötlet steviára!

A stevia az energiamentes édesítőszerek közé tartozik, egyre népszerűbb idehaza is. Érdemes kipróbálni, sokféleképpen felhasználható.

A stevia Dél-Amerikában őshonos növény, pár évvel ezelőtt tört be édesítőszerként az európai piacra is. Energia- és szénhidrátmentes, a vércukorszintre sincs hatással. Hazánkban kapható maga a növény is, de tabletta vagy por formájában is hozzáférhető. Édesítőereje a cukorénál jóval nagyobb, ennek megfelelően az egyes ételek elkészítésénél a cukornál kevesebbet kell használnunk belőle. Jól tűri a sütést, főzést is, nincs kellemetlen mellékíze.

Sokféleképpen felhasználható, erre hoztam most nektek 13 példát!

Olvastad már?

D-vitamin - több figyelmet érdemel!

  1. 1.

    Citromos zabkása

  2. 2.

    Paradicsomleves sajtos omlettcsigával

  3. 3.

    Tofu kölessel és zöldségekkel

  4. 4.

    Paradicsomos káposzta - reform 2.

  5. 5.

    Zöldbabfőzelék sztíviával

  6. 6.

    Diétás palacsinta

  7. 7.

    Mákos guba túróból extra diétásan

  8. 8.

    Kapros-túrós pite zad konyhájából

  9. 9.

    Steviás almás-banános-túrós muffin

  10. 10.

    Erdei gyümölcskrémes palacsinta

  11. 11.

    Vegán kávés almakenyér

  12. 12.

    Diétásabb kókuszkocka

  13. 13.

    Virgin mojito light

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.