Egy fontos vitamin hiánya is okozhatja az izmok leépülését

Ötven éves kor fölött különösen érdemes odafigyelni ennek a vitaminnak a pótlására.

Az izmok leépülése valamilyen szinten a korral jár: ez egy elkerülhetetlen folyamat, ami, ha nem mérsékeljük, kellemetlen és akár veszélyes lehet. Éppen ezért az évek előrehaladtával még lényegesebb, hogy pótoljuk az esszenciális vitaminokat és egyéb tápanyagokat. Most pedig egy új tanulmány rámutatott, hogy ezek között kiemelt szerepet kap a D-vitamin.

Egy fontos vitamin hiánya is okozhatja az izmok leépülését

A Calcified Tissue International and Musculoskeletal Research folyóiratban publikált tanulmány egy olyan kutatást elemez, amelyben 3205, 50 éves, illetve annál idősebb brit felnőtt vett részt. A vizsgálat elején a résztvevők még nem veszítettek a koruk miatt az izomtömegükből.

Négy év elteltével aztán újra megvizsgálták őket, és rámutattak: azok, akiknél D-vitamin-hiány jelentkezett, 70%-kal nagyobb valószínűséggel szenvedtek izomvesztéstől.

Emellett ráadásul arra is rámutattak, hogy azok, akik nem szedtek valamilyen D-vitaminnal dúsított étrend-kiegészítőt, nagyobb arányban tapasztalták a csontritkulás kellemetlenségeit.

A tanulmány társszerzője, Tiago da Silva Alexandre, a São Carlos-i Szövetségi Egyetem gerontológia professzora a kutatás kapcsán hangsúlyozta:

Fel kell töltekeznünk napfénnyel, D-vitaminban gazdag ételeket kell fogyasztanunk, vagy étrend-kiegészítőt kell szednünk, illetve erősítő edzőgyakorlatokat kell végeznünk azért, hogy megőrizzük az izmaink erejét.

Dr. Jacob Hascalovici, a Clearing főorvosa hozzátette: „Mindannyiunknak fokozottan oda kell figyelnünk a D-vitamin-szintünkre az életkor előrehaladtával, mivel a D-vitamin hozzájárul az egészséges csontok és izmok megőrzéséhez. Ha elveszítjük erőnlétünket vagy izomtömegünket, könnyebben eleshetünk, könnyebben és súlyosabban megsérülhetünk, de lassabban is gyógyulhatunk fel. Amint azt a tanulmány is említi, a D-vitamin-bevitel és a rendszeres testmozgás egyaránt számít.”

Dr. Hascalovici azt is kifejtette, hogy a legtöbb felnőtt számára napi 600 nemzetközi egység a megfelelő mennyiség, 71 éves kor fölött viszont már érdemes megcélozni a napi 800 NE-t. Ha van valamilyen betegségünk vagy egyéb kondíciónk, ami miatt ez a mennyiség változhat, keressük fel a szakorvosunkat!

Forrásunk volt.

Szerző: Szabó Anna


Még több életmódcikk itt:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

Nem elég az évi egyszeri tisztítás a légkondinak: ezt a...

A nyári hőségben sok otthonban szinte folyamatosan működik a légkondicionáló. Ilyenkor különösen fontos, hogy ne csak a beállított hőmérsékletre figyeljünk, hanem a készülék karbantartására is. Egy szakértő szerint ugyanis a rendszeresen elhanyagolt szűrők jelentősen ronthatják a klíma teljesítményét.

Nosalty

További cikkek

Tuja helyett ilyen cserjét ültess a kertedbe: kertészek is ajánlják...

A tuja az egyik legnépszerűbb kerti növény. Nem véletlen, hiszen szép sudár termete a kiváncsiskodók szeme elől is eltakarja a kertet, miközben megjelenése sem utolsó. Igen ám, de az utóbbi évek szárazsága és forrósága sorra kikezdi a kerti tujákat, így az elszáradó, barnuló ágak jelensége egyre gyakoribbá vált. Ha hasonló megjelenésű, de a szárazságot jobban tűrő növényt szeretnél, akkor olvass tovább!

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...