Alacsony szénhidráttartalmú köretek

Íme 10 szuper zöldségköret-recept, ha neked is számolgatnod kell a szénhidrátokat!

Ha fogyni szeretnénk, vagy esetleg betegségünk miatt kell számolgatnunk a szénhidrátokat, bizony sokat kell sakkozzunk az alapanyagokkal - legalábbis amíg bele nem jövünk. A zöldségek ilyenkor (is) jó barátaink, hiszen magas víz-, élelmi rost-, vitamin- és ásványi anyag-, alacsony energia- és zsírtartalmukkal kiválóan szolgálják céljainkat.

Receptjeink közül kiválogattam nektek most 10 db zöldségköretet adagonként 40-50 g szénhidráttartalommal, és kevesebb mint 400 kcal energiatartalommal. Ezek a köretek a testsúlycsökkentő étrendbe, illetve a 160 g szénhidrátos étrendbe ebédként – a hús-/halétel mellé – jól beilleszthetők. Az ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória" fülre, szénhidráttartamát a „tápanyag" fülre kattintva ismerhetitek meg.

Fogyasszátok őket egészséggel!

  1. 1.

    Lencse, ahogy én szeretem

  2. 2.

    Párolt zöldség banánnal és currys joghurttal

  3. 3.

    Zöldborsós fejeskáposzta köret

  4. 4.

    Répás-almás fitness ebéd

  5. 5.

    Pezsgős párolt káposzta

  6. 6.

    Céklás-karalábés egytálétel

  7. 7.

    Kukorica brokkolival és mandulával

  8. 8.

    Csicseriborsó ragu

  9. 9.

    Tepsis lecsó

  10. 10.

    Márton-napi karamellás lilakáposzta

Címlapról ajánljuk

Ezekben a téli gyümölcsökben van a legtöbb cukor

A szervezet normál működéséhez elengedhetetlen, hogy ellássuk azt a szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Télen ez talán még fontosabb, mint az év többi szakában, ezért ilyenkor érdemes különösen odafigyelni a gyümölcs- és zöldségfogyasztásra. Persze azért ilyenkor sem árt megnézni, hogy pontosan mit is viszünk be az elfogyasztott élelmiszerekkel...

Nosalty

További cikkek