Alacsony szénhidráttartalmú köretek

Íme 10 szuper zöldségköret-recept, ha neked is számolgatnod kell a szénhidrátokat!

Ha fogyni szeretnénk, vagy esetleg betegségünk miatt kell számolgatnunk a szénhidrátokat, bizony sokat kell sakkozzunk az alapanyagokkal - legalábbis amíg bele nem jövünk. A zöldségek ilyenkor (is) jó barátaink, hiszen magas víz-, élelmi rost-, vitamin- és ásványi anyag-, alacsony energia- és zsírtartalmukkal kiválóan szolgálják céljainkat.

Receptjeink közül kiválogattam nektek most 10 db zöldségköretet adagonként 40-50 g szénhidráttartalommal, és kevesebb mint 400 kcal energiatartalommal. Ezek a köretek a testsúlycsökkentő étrendbe, illetve a 160 g szénhidrátos étrendbe ebédként – a hús-/halétel mellé – jól beilleszthetők. Az ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória" fülre, szénhidráttartamát a „tápanyag" fülre kattintva ismerhetitek meg.

Fogyasszátok őket egészséggel!

  1. 1.

    Lencse, ahogy én szeretem

  2. 2.

    Párolt zöldség banánnal és currys joghurttal

  3. 3.

    Zöldborsós fejeskáposzta köret

  4. 4.

    Répás-almás fitness ebéd

  5. 5.

    Pezsgős párolt káposzta

  6. 6.

    Céklás-karalábés egytálétel

  7. 7.

    Kukorica brokkolival és mandulával

  8. 8.

    Csicseriborsó ragu

  9. 9.

    Tepsis lecsó

  10. 10.

    Márton-napi karamellás lilakáposzta

Hozzászólások

vmzsuzsa

Nagyon jók ezek a köretek, amikor a szénhidrátot számolni kell, és krumplira ritkán kerülhet sor. Id?nként a rizs köret ch-ját ugy szoktam csökkenteni, hogy amikor kész, kockára vágott almát, vagy körtét keverek bele. Nagyon szeretjük, különösen rántott sajthoz, de húsokhoz is illik. köszönöm a jó ötleteket. Zsuzsa.

BodonJudit

Kedves vmzsuzsa! örülök, hogy jó ötletekkel szolgálhattam. Almás, körtés rizs - de jó ötlet! :) Üdv, Judit

Törölt felhasználó

Az a párolt zöldség banánnal és egyebekkel pontosan úgy néz ki, mint amit már egyszer megettek, aztán újra kiadták :(

BodonJudit

Kedves Taxis! Nekem ugyan ez nem jutott a képr?l az eszembe, de a fotótól eltekintve még lehet finom az étel, els?sorban a célom az, hogy olvasóink megismerjenek újfajta lehet?ségeket, a kép nekem csak másodlagos. Üdv, Judit

Bejja

Változatos köretek. De mit?l alacsony, ha csak MAGA A KÖRET 300 kcal felett van? :(

BodonJudit

Kedves bmbe! Az alacsony jelen esetben konkrétan a szénhidráttartalomra vonatkozik, olyan köreteket gy?jtöttem egybe, amelyek szénhidráttartalma beilleszthet? testsúlycsökkent? ill. 160 g CH étrendbe ebédre. Kísérheted 10 dkg sovány hússal/hallal, az +130-150 kcal, zsírszegényen elkészítve, mondjuk olajjal spriccelve v. 1 tk olajon sütve/párolva, az + 40 kcal, így összesen van 550-600 kcal az ebédre, ami pl. 1500-1600 kcal-os, testsúlycsökkent? étrendben energiatartalom szempontjából is megállja a helyét. Nyilván ebben az esetben komplexen kell kezelni a napi energiabevitelt, azaz ez csak akkor segít, ha a többi étkezés is illeszkedik az étrendbe.

Törölt felhasználó

Kedves Judit! köszönjük a sok fincsi receptet! nekem az els? kett? a kedvencem! mint dietetikus mi a véleményed a green juice lé böjtr?l? úgy olvastam hogy kicsit egyoldalú táplálkozás, viszont nagyon sok el?nyös hatással van a szervezetünkre, amit most nem sorolnék fel....15-60 napos kúraként kiegészíteni sem kell másféle táplálékkal. 4 napja csinálom, jól bírom. kb. 2 hetesre tervezem ezt az id?szakot, utána ebédként a fenti ételeket iktatnám be, de reggel-este a lét innék cca 2 hétig.

BodonJudit

Kedves Stunde67! Jó ötletet adtál, írok is egy cikket bel?le. :) Addig is a rövid válaszom - személy szerint nem vagyok híve a kampány kúráknak, diétáknak, egy 2 hetes léböjtkúrát pedig kifejezetten veszélyesnek tartok.ó, hiszen energia- és tápanyaghiányt eredményez. Nem tudom, hogy mi a célod a kúrával, de abban a részletek ismerete nélkül is biztos vagyok, hogy azt a célt kiegyensúlyozott étrenddel, tápanyaghiány nélkül is el lehet érni. :) B?vebben majd a cikkben!

Törölt felhasználó

Kedves Judit! Tudnál esetleg olyan alapanyagokat ajánlani, amik olcsóbbak, és alacsonya szénhidrát tartalmuk? - Bevallom nekem nem sok ötletem van. - Fogynom kellene, meg a napi bevitt szénhidrátot 160 g -ra beállítani, de hogy ezt hogy lehet kivitelezni napi kb 400 ft-ból anélkül hogy koplalnék, azt nem tudom... - de ötletem sincs... :( - Pörög a régi motor, hogy mi az olcsó, laktató étel, ami most mind tilos zónában van.... - Tudnál segíteni? - El?re is köszönöm !!!

BodonJudit

Kedves lakmag! A 160 g CH étrendben sem az a lényeg feltétlenül, h. alacsony legyen a szénhidráttartalom, hanem az, h. összetett szénhidrát legyen f?leg, ill. hogy egy nap ~160 g ch legyen összesen. Ebbe az étrendbe minden zöldség beilleszthet?, ami kapható (cékla, sárgarépa, brokkoli, káposztafélék, zellergumó) - ezeket fogyaszthatod bátran, de számolni kell. A burgonya sincs kizárva az étrendb?l. Érdemes elolvasni ezt a cikkünket: http://www.nosalty.hu/ajanlo/160-g-szenhidrat-dieta-alapjai a diéta alapjairól, itt pedig további ötleteket találsz: http://www.nosalty.hu/ajanlo/belevagnal-160-g-szenhidratos-dietaba-segitunk. Receptjeinknél pedig megtalálod a " tápanyag" fület, ahol meg tudod nézni, h. az adott étel egy adagja (ill. a teljes recept) hány g szénhidrátot tartalmaz. Pl.: http://www.nosalty.hu/recept/tapanyag/szines-zoldsegragu Üdv, Judit

Címlapról ajánljuk

További cikkek