Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Alacsony szénhidráttartalmú köretek

Íme 10 szuper zöldségköret-recept, ha neked is számolgatnod kell a szénhidrátokat!

Ha fogyni szeretnénk, vagy esetleg betegségünk miatt kell számolgatnunk a szénhidrátokat, bizony sokat kell sakkozzunk az alapanyagokkal – legalábbis amíg bele nem jövünk. A zöldségek ilyenkor (is) jó barátaink, hiszen magas víz-, élelmi rost-, vitamin- és ásványi anyag-, alacsony energia- és zsírtartalmukkal kiválóan szolgálják céljainkat.

Receptjeink közül kiválogattam nektek most 10 db zöldségköretet adagonként 40-50 g szénhidráttartalommal, és kevesebb mint 400 kcal energiatartalommal. Ezek a köretek a testsúlycsökkentő étrendbe, illetve a 160 g szénhidrátos étrendbe ebédként – a hús-/halétel mellé – jól beilleszthetők. Az ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória„ fülre, szénhidráttartamát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.

Fogyasszátok őket egészséggel!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (10)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

lakmag
lakmag Thu, 2016-02-04 15:14

Kedves Judit!

Tudnál esetleg olyan alapanyagokat ajánlani, amik olcsóbbak, és alacsonya szénhidrát tartalmuk? - Bevallom nekem nem sok ötletem van. - Fogynom kellene, meg a napi bevitt szénhidrátot 160 g -ra beállítani, de hogy ezt hogy lehet kivitelezni napi kb 400 ft-ból anélkül hogy koplalnék, azt nem tudom... - de ötletem sincs... :( - Pörög a régi motor, hogy mi az olcsó, laktató étel, ami most mind tilos zónában van.... - Tudnál segíteni? - Előre is köszönöm !!!

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Thu, 2016-02-04 16:00

Kedves lakmag! A 160 g CH étrendben sem az a lényeg feltétlenül, h. alacsony legyen a szénhidráttartalom, hanem az, h. összetett szénhidrát legyen főleg, ill. hogy egy nap ~160 g ch legyen összesen.
Ebbe az étrendbe minden zöldség beilleszthető, ami kapható (cékla, sárgarépa, brokkoli, káposztafélék, zellergumó) - ezeket fogyaszthatod bátran, de számolni kell. A burgonya sincs kizárva az étrendből.

Érdemes elolvasni ezt a cikkünket: http://www.nosalty.hu/ajanlo/160-g-szenhidrat-dieta-alapjai a diéta alapjairól, itt pedig további ötleteket találsz: http://www.nosalty.hu/ajanlo/belevagnal-160-g-szenhidratos-dietaba-segitunk.

Receptjeinknél pedig megtalálod a " tápanyag" fület, ahol meg tudod nézni, h. az adott étel egy adagja (ill. a teljes recept) hány g szénhidrátot tartalmaz. Pl.: http://www.nosalty.hu/recept/tapanyag/szines-zoldsegragu

Üdv, Judit

Stunde67
Stunde67 Thu, 2014-10-23 09:04

Kedves Judit! köszönjük a sok fincsi receptet! nekem az első kettő a kedvencem!
mint dietetikus mi a véleményed a green juice lé böjtről? úgy olvastam hogy kicsit egyoldalú táplálkozás, viszont nagyon sok előnyös hatással van a szervezetünkre, amit most nem sorolnék fel....15-60 napos kúraként kiegészíteni sem kell másféle táplálékkal.
4 napja csinálom, jól bírom. kb. 2 hetesre tervezem ezt az időszakot, utána ebédként a fenti ételeket iktatnám be, de reggel-este a lét innék cca 2 hétig.

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Tue, 2014-10-28 13:54

Kedves Stunde67! Jó ötletet adtál, írok is egy cikket belőle. :) Addig is a rövid válaszom - személy szerint nem vagyok híve a kampány kúráknak, diétáknak, egy 2 hetes léböjtkúrát pedig kifejezetten veszélyesnek tartok.ó, hiszen energia- és tápanyaghiányt eredményez. Nem tudom, hogy mi a célod a kúrával, de abban a részletek ismerete nélkül is biztos vagyok, hogy azt a célt kiegyensúlyozott étrenddel, tápanyaghiány nélkül is el lehet érni. :) Bővebben majd a cikkben!

bmbe
Bejja / bmbe Mon, 2014-10-20 21:40

Változatos köretek. De mitől alacsony, ha csak MAGA A KÖRET 300 kcal felett van? :(

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Tue, 2014-10-21 09:05

Kedves bmbe! Az alacsony jelen esetben konkrétan a szénhidráttartalomra vonatkozik, olyan köreteket gyűjtöttem egybe, amelyek szénhidráttartalma beilleszthető testsúlycsökkentő ill. 160 g CH étrendbe ebédre. Kísérheted 10 dkg sovány hússal/hallal, az +130-150 kcal, zsírszegényen elkészítve, mondjuk olajjal spriccelve v. 1 tk olajon sütve/párolva, az + 40 kcal, így összesen van 550-600 kcal az ebédre, ami pl. 1500-1600 kcal-os, testsúlycsökkentő étrendben energiatartalom szempontjából is megállja a helyét. Nyilván ebben az esetben komplexen kell kezelni a napi energiabevitelt, azaz ez csak akkor segít, ha a többi étkezés is illeszkedik az étrendbe.

Taxis
KoBoZsuzsi / Taxis Sun, 2014-10-19 21:44

Az a párolt zöldség banánnal és egyebekkel pontosan úgy néz ki, mint amit már egyszer megettek, aztán újra kiadták :(

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Mon, 2014-10-20 08:54

Kedves Taxis! Nekem ugyan ez nem jutott a képről az eszembe, de a fotótól eltekintve még lehet finom az étel, elsősorban a célom az, hogy olvasóink megismerjenek újfajta lehetőségeket, a kép nekem csak másodlagos. Üdv, Judit

vmzsuzsa
vmzsuzsa Sat, 2014-10-18 21:09

Nagyon jók ezek a köretek, amikor a szénhidrátot számolni kell, és krumplira ritkán kerülhet sor. Időnként a rizs köret ch-ját ugy szoktam csökkenteni, hogy amikor kész, kockára vágott almát, vagy körtét keverek bele. Nagyon szeretjük, különösen rántott sajthoz, de húsokhoz is illik. köszönöm a jó ötleteket. Zsuzsa.