6 élelmiszerféle, amivel legyűrheted a tavaszi fáradtságot

A legegyszerűbb, ha arra figyel az ember, mivel táplálja a testét.

Talán nincs is olyan ember, akit legalább egyszer ne érintett volna a tavaszi fáradtság problémája. Ez ellen pedig a legjobban – a megfelelő mennyiségű alvás mellett természetesen – a táplálkozással lehet harcolni. Nem mindegy ugyanis a szervezetednek, hogy miből nyeri az energiát. Lehet, hogy úgy érzed, tele vagy egy cukros péksütitől, vagy nem baj az, ha víz helyett light kólán élsz, azért a tested különbséget tud tenni közöttük, hidd el.

Az alábbi élelmiszerfajták segítenek megküzdeni az állandó fáradtsággal, és hosszan tartó energiát adnak.

1. Feldolgozatlan élelmiszerek

A feldolgozott élelmiszerekben általában annyi adalékanyag, nátrium, tartósítószer és egyéb hozzávaló van, hogy gyakorlatilag műanyagot visz be velük az ember a szervezetébe. Persze egyszerűbb egy előre elkészített instant tésztát enni ebédre, mint valamit, amit nyers alapanyagokból, hozzáadott adalékanyagok nélkül készítesz, de hidd el, a szervezeted hosszú távon meghálálja majd, ha az utóbbit választod.

via GIPHY

2. Szezonális zöldségek és gyümölcsök

Minél frissebb az élelmiszer, annál több vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Ráadásul ha szezonális, helyileg termesztett zöldséget és gyümölcsöt választasz, nagyobb az esélyed rá, hogy természetesen érett be, és nem a különböző vegyszerekkel érlelték, ráadásul a környezetnek is jót tesz, ha nem kell több száz kilométert megtennie az ételnek az asztalodig.

3. Koffeinmentes italok

Lehet, hogy fáradtság esetén zsigerből az jut eszedbe, hogy iszol két kávét vagy legurítasz egy kis energiaitalt, de ne tedd – ez csak átmeneti megoldás, és hosszú távon nem fog segíteni rajtad. Ami viszont javíthat a helyzeten, az a hidratálás, de csakis koffein- és cukormentes italokkal, gyümölcsteával, vagy egyszerű (csap)vízzel.

via GIPHY

4. Teljes kiőrlésű gabonafélék és összetett szénhidrátok

A szervezeted a legkönnyebben a szénhidrátokat alakítja át energiává, de nem mindegy, hogy milyet viszel be a testedbe: az egyszerű szénhidrátok gyors energialöketet adnak, de utána ez az energiatöbblet hamar el is tűnik, a komplex vagy összetett szénhidrátok viszont segítenek, hogy folyamatosan, hosszú időn keresztül kapd az energiát.

5. Magfélék

A magvak tele vannak jóféle zsírral, de alapvetően magas a kalóriatartalmuk is, ezért ha fáradsz, és úgy érzed, mindjárt elalszol, nagyon sokat segíthetnek abban, hogy azonnal erőre kapj. Vigyázz, hogy ne vidd túlzásba a fogyasztásukat, hiszen okkal érkeznek természetes formájukban nehezen feltörhető, kemény héjakban - nem azért vannak, hogy sokat együnk belőlük. Egy kis marok pont elég lesz.

via GIPHY

6. Banán

A banán igazi szuperkaja: viszonylag magas a gyümölcscukor-tartalma, de a benne található rostok segítenek, hogy a vércukorszinted ne emelkedjen rövid idő alatt az egekbe. Természetes módon ezzel a gyümölccsel tudod a legjobban felturbózni az energiaszintedet, még akkor is, ha edzés előtt szeretnél valami könnyűt, de mégis laktatót enni.

Ezeket olvastad már?

via

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ez történik, ha egy hónapig nem eszel húst és tejterméket

Egyre többen kezdik a hús elhagyásával az új évet: a Veganuár évről évre népszerűbbé válik, ami nem csoda, a húsfogyasztás visszafogása az egészségnek is jót tesz. Más kérdés, hogy a veganizmusnak milyen előnyei és hátrányai vannak – de az biztos, hogy rövid távon kifejezetten hasznos elhagyni az állati eredetű termékeket.