Ennyi kávét kell fogyasztani a zsírmájgyulladás enyhítéséhez

Arról már korábban is írtunk, hogy vannak olyan italok, amelyek jótékonyan hatnak a zsírmájra, ilyen a zöld tea és a kávé is, azonban, hogy pontosan mekkora mennyiségre van szükség napi szinten, azt az alábbi cikbből megtudhatod.

Számos kutatás foglalkozott már és foglalkozik még a kávéfogyasztás egészségre gyakorolt hatásáról. Mi is írtunk már arról korábban arról, hogy milyen gyümölcsök számolnak le a zsírmájjal, és arról is, hogy milyen italok segítik csökkenteni a zsírmáj gyulladásos állapotát. Az egyik ilyen a kávé. Lássuk, pontosan mennyire van szükség belőle napi szinten az érezhető eredményhez!

Kávét készítő nő
Ennyi kávét kell fogyasztani a zsírmájgyulladás enyhítéséhez

A kávéfogyasztás hozzájárulhat a máj funkciónak javításához, valamint a májbetegségek megelőzéséhez.

Miért jó a kávé a májnak?

A kávéban lévő vegyületek segítenek csökkenteni a gyulladásos állapotot, és regenerálják a sejteket, írja a Springer Nature tudományos folyóiratban megjelent tanulmány.

További előnyei:

  • csökkenti a krónikus májbetegség kockázatát,
  • lassítja a májfibrózis progresszióját,
  • csökkenti a gyulladást és az oxidatív stresszt a szervezetben,
  • javítja a májenzimszintet,
  • csökkenti a májrák kialakulásának kockázatát,
  • javíthatja az inzulinérzékenységet és csökkenti a zsírlerakódást a májban,
  • elősegíti az egészséges bélmikrobiotát.
Csésze kávé
Napi 3-4 csésze a legideálisabb, ha májunk egészségét szeretnénk javítani

Naponta mennyi kávét ajánlott fogyasztani a tényleges hatáshoz?

A kávé gyulladáscsökkentő vegyületei hozzájárulnak az egészségesebb máj meglétéhez.

Naponta 3-4 csésze kávé elfogyasztása, akár koffeintartalmú, akár nem, segít csökkenteni a gyulladást a zsírmájban.

Azonban vigyázni kell, mert naponta több mint 400 mg koffein (4-5 csésze) már mellékhatásokat okozhat, ezért ezt az értéket nem ajánlott túllépni. A pozitív hatásokat a szűrt, az instant, az eszpresszó és a koffeinmentes kávé is biztosítja, és a legjobb ha nem adunk hozzá tejet, tejszínt és cukrot sem, hogy maximalizáljuk hatását.

Forrásunk volt.

A videó AI alapú tartalomkészítővel készült.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

Nem elég az évi egyszeri tisztítás a légkondinak: ezt a...

A nyári hőségben sok otthonban szinte folyamatosan működik a légkondicionáló. Ilyenkor különösen fontos, hogy ne csak a beállított hőmérsékletre figyeljünk, hanem a készülék karbantartására is. Egy szakértő szerint ugyanis a rendszeresen elhanyagolt szűrők jelentősen ronthatják a klíma teljesítményét.

Nosalty

További cikkek

Tuja helyett ilyen cserjét ültess a kertedbe: kertészek is ajánlják...

A tuja az egyik legnépszerűbb kerti növény. Nem véletlen, hiszen szép sudár termete a kiváncsiskodók szeme elől is eltakarja a kertet, miközben megjelenése sem utolsó. Igen ám, de az utóbbi évek szárazsága és forrósága sorra kikezdi a kerti tujákat, így az elszáradó, barnuló ágak jelensége egyre gyakoribbá vált. Ha hasonló megjelenésű, de a szárazságot jobban tűrő növényt szeretnél, akkor olvass tovább!

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...