Úgy költekezünk húsvétkor, mintha nem lenne holnap

Jelentős bevételnövekedést számítanak az üzletláncok a húsvéti időszakban.

Legalább 6-7 százalékosbevételnövekedést várnak idén a húsvéttól a nagyobb üzletláncok -derült ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl és az Aldi válaszain alapul. Karácsony után húsvétkor költünk a legtöbbet a boltokban. A Nielsen adatai szerint sonkára költünk a legtöbbet ebben az időszakban: több mint 7 milliárd forint értékben, 4000 tonnányit vásárol belőle a lakosság.

Édességre is sokat költünk: 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot szereznek be a magyarok együttesen 3,5 milliárd forintért.

A tojás és a kalács is jól fogy

A SPAR tájékoztatása szerint a tojás iránti kereslet a kiemelt időszakban 100 százalékos növekedést is produkálhat. Kalácsból is rengeteg fogy:húsvét előtti héten átlagosan 36 tonna kalácsot értékesítenek, összesen 25-féle édes és sós változatot kínálnak a 300 grammostól az 1 kilósig. A Tescónál még ennél is többet, 200 tonna kalácsot adtak el tavaly.

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?