Öt évet dobhat a várható élettartamon, ha rendszeresen eszel ebből

Ha a vérben található omega-3 zsírsavak mennyisége 1 százalékkal nő, ez már annyit csökkent a halálozási esélyeken, mintha abbahagytad volna a láncdohányzást.

A Hospital del Mar Orvostudományi Kutatóintézet szakértői egy nagyon régóta folyó kísérlet adatait elemezték: egy Massachusetts állambeli kisváros, Framingham lakóit 1971 óta figyelik meg, és gyűjtenek róluk különböző információkat. Többek között, ahogyan a kutatás is mutatja, étrendbeli és egészségügyi adatokat is – kiderült ugyanis, hogy azoknak, akiknek magasabb a vérében az omega-3 zsírsav jelenléte, amit úgy érnek el, hogy több olajos halat fogyasztanak, alapvetően magasabb a várható élettartamuk, akár öt évvel is lekörözve a többieket.

Öt évet dobhat a várható élettartamon egy alapanyag

A The American Journal of Clinical Nutrition tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az a lényeg, hogy mennyi omega-3 zsírsav található meg a vér vörösvérsejtjeiben. A kutatáshoz 2200 ember 11 évnyi adatait elemezték, mindegyikük 65 év feletti volt a kutatás kezdetekor.

Az eredmények azt mutatták, hogy négyfajta zsírsav jelzi jól, hogy valakinek hosszú lesz-e az élete, vagy sem (természetesen a többi ismert, más faktorok mellett): az omega-3 mellett érdekes módon két telített zsírsav is bekerült a kalapba, pedig ezek az egészségtelen kategóriába tartoznak. A kutatók szerint ez azt mutatja, hogy nem minden zsírsav eredendően rossz.

A szakértők az összehasonlítás végett megjegyezték: a megfelelő szintű omega-3 zsírsav öt évet is hozzáadhat az élethez, míg a rendszeres dohányzás kutatások szerint 4,7 évet elvesz belőle.

Így kijelenthető, hogy ha elég zsíros halat eszünk, és megnöveljük a szervezetünkben a zsírsav mennyiségét, akkor tehetünk olyan jót, mintha abbahagynánk a rendszeres dohányzást – sőt, a statisztikák szerint 0,3 évvel még előnyben is leszünk.

Forrásunk volt.


Még több egészségtéma itt:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Házi ketchup egyszerűen

Bevalljuk, IMÁDJUK a ketchupot - a házi ketchuppal azonban egyetlen bolti márka sem veszi fel a versenyt! Ha egyszer rászánjuk magunkat, hogy nekiálljunk elkészíteni, hamar rájövünk, hogy ...

Patisszontócsni

A tócsni kifejezetten jó kísérletezős fogás, így nyáron érdemes minél több friss zöldséggel kipróbálni. Mi most patisszonnal teszteltük, és nagyon jól tettük, hiszen szuperül ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ezért ne tegyél olajat a tésztavízbe – a séfek szerint...

Sokan automatikusan egy kanál olajat öntenek a tészta főzővizébe, mert úgy gondolják, ezzel megakadályozhatják, hogy a tészta összetapadjon. A konyhai trükk azonban nem igazán működik, sőt még a kész étel állagán is ronthat. Sokkal egyszerűbb módszerrel érhetünk el jobb eredményt.

Honnan ered a főzelék, mint műfaj? Miért nincs rá szó...

Vérre menő viták zajlanak arról, hogy vajon a gulyásleves vagy a töltött káposzta, a dunai vagy a tiszai halászlé-e a magyar konyha abszolút állócsillaga, hogy a honi gasztronómia akkor most paprikás-e vagy sem, miközben szót sem ejtünk a magyar konyhák utánozhatatlan szupersztárjáról: a főzelékekről. Erről a zöldségalapú egytálételről, ami annyira egyedi, annyira a miénk, hogy külföldön megfelelő szót sem találni rá. Honnan ered a főzelék? Miért traumatizáltak minket a menzai változatok? Melyik főzeléket hogy érdemes elkészíteni? Kajatények sorozatunk legújabb részében ennek járunk utána.

Top Receptek

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.