Így boldogul a legnagyobb ételkiszállító cég a mostani rendkívüli helyzettel

Gyakran rendelsz házhoz ételt, különösen, mióta ajánlott otthonról dolgozni a járvány idején? Ha nincs kedved főzni, de fontos a biztonság, mutatjuk a Netpincér válaszait! 

A legnagyobb ételt házhoz szállító céget faggattuk arról, ők hogyan birkóznak meg a jelenlegi járványügyi helyzettel, többen vagy kevesebben rendelnek tőlük, és hogyan tudják garantálni a megrendelt ételek biztonságosságát. Kérdéseinkre Blaumann Debóra marketingigazgató válaszolt.

Mennyiben növekedett a Netpincér forgalma a járvány ideje alatt?

A NetPincér tapasztalatai alapján a felhasználók a járvány alatt is nagyon sokat rendelnek: jelenleg 2000 étteremből lehet a vállalat felületén keresztül ételt rendelni, országosan 800+ településről, melyek közül 23-ban üzemel már a NetPincér saját futárszolgáltatása, jelenleg is. A rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nehéz megmondani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány. A vállalat weboldalára március 15-én közel negyedannyival több egyedi látogatás érkezett, mint a március 9-i hét első napjaiban, és a vállalat úgy véli, ez a tendencia továbbra is növekedni fog.

Ezt láttad?

Koronavírus: Egyre nehezebben bírják, és kevesen vannak a bolti dolgozók

Hogyan biztosítják a higiénikus ételszállítást most, amikor ez különösen fontos?

A NetPincér számára fontos, hogy folyamatai továbbra is a lehető legbiztonságosabbak legyenek, így minden futárt részletesen tájékoztatnak a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra, amelyet jelentkezéskor át is tudnak venni.

A NetPincér felületén lehetőség van anélkül rendelni, hogy a vásárló egyáltalán találkozna a futárral. A felhasználó az “Érintkezésmentes kiszállítás” checkbox kipipálásával vagy kommentmezőben jelezheti amennyiben az ajtó elé vagy a kapuhoz kéri a megrendelését.

Ha online SZÉP- vagy bankkártyával fizet, egyáltalán nem kell fizikai kapcsolatot létesítenie a futárral.

A vállalat is ezt ajánlja rendelőinek, melyről a saját felületeinken (hírlevélben, weboldalon, appon) is folyamatosan tájékoztatja a fogyasztókat. Jelenleg a NetPincérGO-rendelések 35%-nál kérik az érintkezésmentes kiszállítást, de a vállalat számít rá, hogy ez a tendencia erősen növekedni fog a következő időszakban. A futárok tudatosan külön figyelnek arra, hogy egy adott rendelést hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a rendelővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.

A vállalat megnövelt kapacitásokkal és gyorsított onboardinggal igyekszik biztosítani, hogy éttermi partnerei a lehető leghamarabb kezdhessék meg kiszállításukat a lehető legbiztonságosabb körülmények között. A NetPincér rendszeresen tájékoztatja őket a legfrissebb őket érintő hírekről, tanácsokkal, valamint útmutatással látja el őket ebben a nehéz időszakban. A felgyorsított csatlakozási lehetőségeken felül a NetPincér partnerei részére ideiglenesen felajánlotta a heti elszámolási lehetőséget, hogy a beülős éttermi forgalomcsökkenés által felmerült likviditási problémáikat segítse kezelhetővé tenni. Több étterem is élt már ezzel a lehetőséggel.

Számos étterem jelezte továbbá a vállalat felé, hogy a kormány legutóbbi bejelentésének hatására délután 3 óra után visszaesik a forgalmuk, ugyanis sajnos nem minden rendelőhöz jutott még el az az információ, hogy noha beülni valóban nem lehet már az éttermekbe és kávézókba, de a kiszállítás ezután is zavartalanul üzemel.

Futárjaitok egészségét hogyan biztosítjátok?

A NetPincér számára fontos, hogy folyamatai továbbra is a lehető legbiztonságosabbak legyenek, így minden futárt részletesen tájékoztatnak a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra, amelyet jelentkezéskor át is tudnak venni. Az egyre növekvő érintkezésmentes rendeléseknek köszönhetően pedig a futárpartnerek sok esetben egyáltalán nem is találkoznak a rendelőkkel. A futárok betegség esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, viszont a csoportbesorolásukat (amit eddigi teljesítményük alapján értek el) megtarthatják, hogy ne vesszen kárba az addig elért pozíciójuk, értékelésük.

Továbbá a vállalat elérhetővé tesz futárai számára egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot, amely keretén belül pénzügyi támogatást nyújt azoknak a futároknak, akiknél a COVID-19-et megállapítják, illetve azoknak, akiket hivatalosan karanténba helyeztek.

Ez is érdekelhet:

Így derítheted ki, kihagytad-e kézmosáskor a tipikus vakfoltokat

Újabb éttermek csatlakoznak, akik bezárásra kényszerültek?

Az elmúlt egy hétben drámaian megugrott a NetPincérhez csatlakozó éttermek száma, közel 500 megkeresést kapott a vállalat. Ennek köszönhetően hamarosan olyan ismert éttermekből is lehet rendelni a NetPincéren keresztül, mint a Bamba Marha, a Zing Burger, a Pata Negra, a VakVarjú Étterem, a Kiosk Pest és Buda, a Fagel, a Kandalló Pub, a Khan Asian Food & Bart, a SAO vagy Földes Józsi Bisztrója. A jobbnál jobb éttermek listája pedig napról napra gyarapodik.

A legintenzívebb csatlakozási hullám egyelőre a budapesti éttermek körében jellemző, az újonnan csatlakozott partnerek négyötöde budapesti vagy Budapest környéki, az utóbbi napokban azonban a vidéki nagyvárosokból érkező megkeresések száma is növekedésnek indult. Bár az elkövetkezendő hetek eseményei nehezen megjósolhatók, a NetPincér arra számít, hogy továbbra is megnövekedett mértékben csatlakoznak új éttermek, bővítve ezzel a vállalat jelenleg is több, mint 2000 partneréttermének táborát.

Megbírkóztok a megnövekedett forgalommal akkor is, ha az még inkább növekedni fog?

A Netpincér jelenleg több mint 2000 futár partnerrel áll kapcsolatban, és úgy véli, bírni fogja kapacitással, amiben az is segít, hogy folyamatos a futárfelvétel most is és a kereslet alapján percről percre képes optimalizálni a működését a profi szoftveres háttérnek köszönhetően. A profi technikai háttérnek köszönhetően a vállalat agilisen képes reagálni a kereslet változására akár egy napon belül is. A házhoz szállítás egy jó lehetőség azoknak az éttermeknek, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A már meglévő partnereket a vállalat plusz szakmai támogatással segíti, míg a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította, hogy minél hamarabb fogadhassák a plusz rendeléseket.

Ezt is olvasd el:

Így csökkentsd a koronavírus okozta szorongást!

Mi biztosítja a kiszállított étel biztonságosságát?

A NetPincér éttermi partnereinek több ízben küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta.

AzEFSA(European Food Safety Authority) szerint a koronavírust nem lehet étellel vagy itallal való kapcsolattal terjeszteni, ettől függetlenül az éttermek továbbra is fokozottan odafigyelnek a HACCP és élelmiszer-biztonsági előírások betartására: minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak, továbbá rendszeresen le kell, hogy tisztítsák minimum 60%-os alkoholtartalmú fertőtlenítőszerrel a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.

A futárok is rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, illetve mindent, ami mással esetleg érintkezhet, valamint a kiszállítás során is többször fertőtlenítik a kezüket.

Amellett, hogy a NetPincér futárainak útmutatást ad, szeretne a futárokkal kapcsolatba kerülő éttermi dolgozókra vonatkozóan is kérni a következő előírások betartását a HACCP és élelmiszer-biztonsági elvek fokozott figyelemmel való betartása mellett, ezért tájékoztató levélben az alábbiakat kérte éttermi partnereinek dolgozóitól:

  • a vírus tüneteit mutató éttermi alkalmazottak menjenek haza, valamint lépjenek kapcsolatba háziorvosukkal
  • kerüljék a közeli fizikai kapcsolatot a betegnek tűnő emberekkel pl. kézfogás, ölelés stb. –A NetPincér legalább egyméteres távolságtartást javasolt
  • mossanak kezet szappannal, amikor lehetséges (a hatékonyság érdekében min. 20 másodpercig/ kézmosás
  • rendszeresen, naponta többször használjanak minimum 60%-os alkoholtartalmú kézfertőtlenítőt
  • amennyire lehet, kerüljék az arcuk érintését: legfőképpen a száj, szem és az orr területét
  • zsebkendőbe tüsszentsenek és köhögjenek
  • fertőtlenítsenek le minden eszközt, amit a futárral vagy fogyasztóval való fizikai kapcsolat alatt használnak minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel
  • rendszeresen tisztítsák le minimum 60%-os alkoholtartalmú fertőtlenítőszerrel a kiszolgálási területet és olyan tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek
  • kísérjék figyelemmel a NetPincértől jövő e-maileket és a hatóságok iránymutatását, melyekből friss információkat és további tanácsokat tudhatnak meg

A NetPincér szeretné, ha az éttermek ebben az időszakban is éreznék, hogy ahogy 20 éven keresztül, a vállalat most is mellettük áll.

Megnövelt kapacitásokkal igyekszik biztosítani, hogy a lehető leghamarabb kezdhessék meg kiszállításukat a lehető legbiztonságosabb körülmények között. A NetPincér rendszeresen tájékoztatja éttermi partnereit a legfrissebb őket érintő hírekről, továbbá tanácsokkal és útmutatással is ellátja őket ebben a nehéz időszakban.

Ezeket olvastad már?

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Szlovákiának sikerült az, amiről mi még csak álmodunk

Szlovákia óriási sikert ért el, északi szomszédunk ugyanis csaknem fél év alatt visszahozta a betétdíjas rendszert a boltokba, június végétől pedig már nem is találkozhatunk olyan üdítős flakonokkal és dobozokkal, amelyek ne lennének visszaválthatóak.