Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Koronavírus: A jelenlegi helyzetben ez az egyetlen dolog mentheti meg a hazai éttermeket

A koronavírus miatt egyre kevesebben mennek ki az utcára, sorra zárnak be az éttermek és a szórakozóhelyek. Mire számíthat most a vendéglátóipar? Milyen lehetőségeik maradtak?

Drámaian megugrott az elmúlt egy hétben a házhozszállításhoz csatlakozó éttermek száma. A koronavírus miatt a vendéglátóhelyeknek rövidített nyitvatartáshoz, illetve csökkenő látogatószámhoz kell alkalmazkodni, így a házhoz szállítás lehet a túlélésük záloga. A legintenzívebb csatlakozási hullám a házhozszállításra egyelőre a budapesti éttermekre jellemző: a jelentkező, közel 500 étterem négyötöde a fővárosból csatlakozott, azonban az utóbbi napokban a vidéki nagyvárosokból érkező megkeresések száma is jelentősen nőtt. A NetPincér többek között folyamatos futárpartner-toborzással, érintkezésmentes kiszállítással és a futárok pénzbeli támogatásával reagál a megváltozott helyzetre.

A magyarok a járványt megelőző időszakban is gyakran rendeltek ételt, így nehéz pontosan megállapítani, hogy az elmúlt pár intenzív hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a vírus. A NetPincérhez az elmúlt hetekben többek között olyan éttermek és étteremláncok csatlakoztak, mint a Pad Thai, a Pata Negra, a VakVarjú Étterem, a Kiosk Pest és Buda, a Fagel, a Bamba Marha, a Zing Burger, a Kandalló Pub, a Khan Asian Food & Bar, a SAO vagy Földes Józsi Bisztrója, ezek mellett pedig több száz további új étteremmel fog bővülni az elérhető vendéglátóhelyek száma országszerte.

A gyorsított csatlakozási lehetőségeken túl a cég meglévő partnerei részére felajánlotta az ideiglenes, heti elszámolási lehetőséget is, így kompenzálva a beülős éttermiforgalom-csökkenésből adódó, hirtelen felmerülő likviditási problémákat.

Két hét alatt 135 új futár

A vállalat futárszámbővítéssel is reagál a növekvő rendelésekre, és folyamatosan dolgozik azon, hogy a járvány idején online platformra terelje a felvételi folyamatot, így személyes kapcsolat nélkül, biztonságosabban és a korábbinál is gyorsabban tud szerződni futárpartnereivel. Március első két hetében, országos szinten 135 új futárpartner szerződött le, akiknek többsége rögtön el is kezdett dolgozni, hiszen akár saját jármű nélkül is munkába lehet állni a kölcsönzési lehetőségeknek köszönhetően. Minden új és már meglévő futárpartner részletes járvánnyal kapcsolatos tájékoztatást és kézfertőtlenítőt kap a cégtől a biztonságos munkavégzéshez.

A futárok megbetegedés esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, ugyanakkor a csoportbesorolásukat – amit eddigi teljesítményük alapján értek el – megtarthatják, így nem veszik kárba az addig elért pozíciójuk és értékelésük. A vállalat egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot is indít, melynek keretében pénzügyi támogatást nyújt azoknak a futárpartnereknek, akiknél megállapítják a COVID-19 fertőzést és akiket emiatt hivatalosan karanténba helyeznek.

A biztonság az első

A NetPincér számos intézkedést vezetett be a biztonságos házhoz szállításért: minden futárpartnert részletesen tájékoztat a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosít számukra. Az egyre növekvő érintkezésmentes rendeléseknek köszönhetően pedig a futárok sok esetben már nem is találkoznak a felhasználókkal. A NetPincérezők ugyanis egy checkbox kipipálásával vagy kommentmezőben jelezhetik, ha az ajtó elé vagy a kapuhoz kérnék megrendelésüket. Amennyiben online, SZÉP- vagy bankkártyával fizetnek, egyáltalán nem kell fizikai kapcsolatba kerülniük a futárpartnerekkel. A vállalat tapasztalatai szerint a NetPincérGO-rendelések 35%-ánál már jelenleg is az érintkezésmentes kiszállítás a jellemző, ez a tendencia pedig várhatóan a következő időszakban is növekedni fog.

A NetPincér több országos partner esetében is ingyenes kiszállításra állt át, valamint – akár 30%-os- kedvezményeket is bevezetett egy-egy népszerű termékre vagy menüre, hogy még elérhetőbbé tegye az online ételrendelést. A NetPincéren keresztül jelenleg 2000-nél is több étteremből és országosan több mint 800 településről lehet ételt rendelni, melyek közül 23-ban már a vállalat saját futárszolgáltatása is üzemel. Amellett, hogy a cég szakmai és sok esetben pénzbeli támogatást is nyújt meglévő partnereinek, a

NetPincérnél most azon is dolgozik, hogy segítséget nyújtson egy rendszeresen frissített tájékoztató oldal létrehozásával, mely iránymutatást ad az iparág szereplőinek, ezzel támogatva az összes többi futárt, éttermet és versenytársaikat is a kialakult helyzetben. A most még kidolgozás alatt álló tájékoztató oldal az alábbi linken érhető el.

A WOLT is reagál a vírushelyzetre

Vírus idején az ételkiszállítás a legbiztonságosabb ételbeszerzési lehetőség a többi alternatívához képest az EFSA (Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság) szerint. Ezt igazolja az is, hogy a tudósok és a hatóságok világszerte figyelemmel kísérik a vírus terjedését, és eddig nem érkezett bejelentés élelem útján történő fertőzésről. (Alább olvashatod azt, hogy mit tehetsz te azért, hogy ez a folyamat még biztonságosabb lehessen!)  

Hogyan teszi a WOLT még biztonságosabbá az étel kiszállítást? 

Futáraikat kézfertőtlenítővel szerelték fel, amit minden étel szállítás előtt javallott használniuk, így elkerülhető, hogy külső szennyeződés kerüljön a csomagolásra. Ezenkívül minden WHO által javasolt óvintézkedést is betartanak partnereink is.

Hogyan teheted te magad is még biztonságosabbá a folyamatot? 

Rendelésed kérheted úgy is, hogy a futárral egyáltalán ne kelljen találkoznod. Kiszállítják akár küszöbre/ablakpárkányra/kilincsre helyezve is az ételed. Ehhez csak annyi kell, hogy beírod a futárnak szóló komment mezőbe, hogy hol hagyja az ételt vagy ha biztosra szeretnél menni írj egy üzenetet az ügyfélszolgálatnak. A rendelésed könnyen nyomon tudod követni az applikációban vagy a weboldalon így látod, hogy mikor érkezik meg az étel, és ki tudsz menni érte. Ha bekapcsolod a push értesítéseket, akkor jelezik is, hogy megjött az ételed, így nem fog kihűlni!

És ezeket olvastad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

laszlodamsits32
laszlodamsits32 Fri, 2020-03-20 22:47

Szerintem a fentieken túl az menthetné meg őket, ha csökkentenék az áraikat. Ugyanis az utóbbi években nagyon elszaladtak a vendéglátóipar árai.