Kiderült, hogy a demencián is segíthet, ha ezt az olajat fogyasztod

Mint kiderült, az olívaolaj komoly egészségügyi problémán segíthet, így érdemes minél többet fogyasztani belőle.

Az olívaolajról már mindenki tudja, hogy rendkívül jó hatással van az emberi szervezetre. Most pedig a Harvard egyetem rendhagyó kutatásából az is kiderült, hogy az olívaolaj fogyasztása 28 százalékkal csökkentheti a demencia okozta halál valószínűségét – írja a Euronews

Harvardi kutatók szerint, ezen is segít az olívaolaj

Ez az első tanulmány, mely az étrend és a demencia közötti kapcsolatot, és a hozzájuk köthető halálozást vizsgálta.

A kutatók több mint 90 ezer amerikai állampolgár étrendjét és halálozási adatait térképeztek fel, az étkezési szokásaikról három évtizeden át kérdőívekkel gyűjtötték az adatokat. A résztvevők közül közel 5 ezren haltak meg demenciához köthető betegségekben.

Vizsgálataikból kiderült, hogy azoknál az alanyoknál, akik naponta több mint fél evőkanál olívaolajat fogyasztottak, 28 százalékkal kisebb volt a demenciával összefüggő halál kockázata azokhoz képest, akik soha, nem, vagy csak ritkán éltek vele.

Kutatásunk eredményei alátámasztják a növényi olajokat, például az olívaolajat ajánló étrendi iránymutatásokat, és afelé mutatnak, hogy ezek az ajánlások nemcsak a szív, hanem potenciálisan az agy egészségét is elősegítik

– mondta Anne-Julie Tessier, a Harvard TH Chan School of Public Health munkatársa, a tanulmány egyik szerzője.

A kutató a pontos eredményeket a napokban tartandó Amerikai Táplálkozástudományi Társaság Bostonban tartott éves ülésén ismerteti.

Forrásunk volt.


Még több egészségről:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Címlapról ajánljuk

Nem elég az évi egyszeri tisztítás a légkondinak: ezt a...

A nyári hőségben sok otthonban szinte folyamatosan működik a légkondicionáló. Ilyenkor különösen fontos, hogy ne csak a beállított hőmérsékletre figyeljünk, hanem a készülék karbantartására is. Egy szakértő szerint ugyanis a rendszeresen elhanyagolt szűrők jelentősen ronthatják a klíma teljesítményét.

Nosalty

További cikkek

Tuja helyett ilyen cserjét ültess a kertedbe: kertészek is ajánlják...

A tuja az egyik legnépszerűbb kerti növény. Nem véletlen, hiszen szép sudár termete a kiváncsiskodók szeme elől is eltakarja a kertet, miközben megjelenése sem utolsó. Igen ám, de az utóbbi évek szárazsága és forrósága sorra kikezdi a kerti tujákat, így az elszáradó, barnuló ágak jelensége egyre gyakoribbá vált. Ha hasonló megjelenésű, de a szárazságot jobban tűrő növényt szeretnél, akkor olvass tovább!

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.