Ezekkel az ételekkel azonnal megállíthatod az éhséget

Biztosan többször tapasztaltad már, hogy annak ellenére, hogy bőségesen reggeliztél, a gyomrod korog, és éhesnek érzed magad.

Az állandó éhségérzet nemcsak kényelmetlen, hanem hatással lehet a mindennapi munkakedvre is. Ha folyamatosan azon jár az eszed, hogy rágcsálni kellene valamit, az eltereli a figyelmedet, megzavarja a munkafolyamatot. Ahhoz, hogy tartósan jóllakottnak érezd magad, célszerű olyan ételeket fogyasztani, amelyekben különösen magas a rosttartalom.

Reggeli

A kiadós reggeli megakadályozza az éhségérzetet is: készíts magadnak müzlit zabpehellyel és lenmaggal. A zabpehely egészséges szénhidrátforrás, a lenmag pedig szuperélelmiszer. Ezek az ételek fehérjékkel, omega-3 zsírsavakkal és antioxidánsokkal látják el a testet. Tehát nemcsak energiával kezded a napot, hanem az éhségérzete is elűzöd jó darabig. 

A sárgarépában található rostok kevesebb gyomorsavat termelnek, ami azt jelenti, hogy a jóllakottság érzése tovább tart. A sárgarépából készülhet köret vagy gyümölcslé. Ne felejtsd el, hogy a nyers zöldségekhez érdemes egy csepp olívaolajat adni, hogy azok könnyebben emészthetők legyenek. Az árpa, amellett, hogy hosszabb ideig teltségérzete ad, jót tesz a szív egészségének is. Az árpa könnyen bekapcsolható az étkezésekbe, például ebédidőben egy evőkanálnyi a salátára szórva ízletes és egészséges is. A borsó nemcsak rostokban, hanem fehérjében is gazdag. A sárgarépához hasonlóan ez a kombináció azt is jelenti, hogy kevesebb gyomorsav termelődik, tehát tovább maradsz telve.

Mandula, mint csokihelyettesítő?

A citrusfélék, például a citrom, a lime és a narancs is megfékezik az étvágyat, mert a bennük található pektinekkel sokáig jóllakottnak érezzük magunkat. Mivel a fehérje gátolja az éhségérzetet, a mandula tökéletes snack két étkezés között, ha a csokoládét szeretnénk helyettesíteni. A hüvelyesek, mint a lencse és a borsó sok fehérjét és rostot tartalmaznak, amelyek egészséges töltőanyagok. A paradicsomban magas a krómtartalom. A króm szabályozza a vércukorszintet és ezáltal szabályozza a  ez étel utáni vágyakozásunkat. Uzsonnaként, levesként vagy salátában a paradicsom remek étvágycsökkentő lehet.

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!

20 laktató egytálétel 1 órán belül

Kolbász, sonka, virsli, tejföl, sajt... Ezekkel mind-mind laktatóbbá és ízletesebbé tudjuk varázsolni ételeinket. Mellé egy kis zöldség vagy rizs/tarhonya, és kész is az ebéd!