Atkins, a zsírfaló

A temérdek fogyókúra közül most egy olyat mutatunk be, ahol nemhogy korlátozni kell a húsfogyasztást, de kifejezetten kötelező megnövelni.

„Á, én soha nem tudnék fogyókúrázni!” – legyintünk gyakran kishitűen. Kifogás van bőven, a leggyakoribb az, hogy utálunk hosszútávon nyers zöldséget ropogtatni. Nos, a jó/rossz hír az, hogy nem is kell.

Illatos, sült bébi csirke recept

Egyre több fogyókúrás csodamódszer létezik, amire páran esküsznek, páran pedig mélységesen elítélnek. Dr. Atkins az „atyja” az 1970-es évektől ismert diétának, melynek a lényege, hogy megnöveli a szervezetbe bevitt fehérjét, és ezzel egy időben csökkenti a szénhidrát mennyiségét. Elmélete szerint, ha a szervezet a korábban megszokottnál jóval kevesebb szénhidráthoz jut, azt úgy érzékeli, mintha nem jutna megfelelő táplálékhoz, és elkezdi feldolgozni a lerakódott zsírmennyiséget.

A fogyókúrát Atkins három szakaszra osztotta. Az első szakasz, amelyben a fogyás megindul, legalább két hétig kell, hogy tartson. Ebben az időszakban szinte tilos a kenyér, a tésztafélék, a keményítőtartalmú zöldségek, a gabonafélék, a gyümölcsök és az olajos magvak fogyasztása. A napi bevitt szénhidrátmennyiség összesen 20 g lehet. Emellett korlátlan mennyiségben fogyaszthatóak a vörös és fehér húsok, halak, a tenger gyümölcsei, zsíros sajtok, tej, tojás és különböző olajok. Atkins azt ígéri, hogy ebben a szakaszban heti 2 kg-tól is megszabadulhatunk.

A második szakaszban a bevitt szénhidrát mennyisége napi 5 grammal növelhető, ez főleg gyümölcsök vagy szénhidrátszegény zöldségek formájában fogyasztandó. A szakasz addig tart, amíg a súlyfelesleg 4 kg körül marad. A harmadik szakaszban újabb 10 gramm, lehetőleg alacsony glikémiás indexű, vagyis lassan felszívódó szénhidráttal növelhető a napi adag. Ez a szakasz addig tart, amíg el nem érjük a kívánt súlyt.

A végső, megtartó szakasz „örökké” szól, itt már napi 120 g szénhidrát engedélyezett, és mindenféle fehérjeforrás előtt szabad a pálya. Természetesen, akárcsak az összes többinek, ennek a diétának is megvannak a maga ellenzői. Tény, hogy a vesét hosszútávon megterheli a rendkívül magas szintű fehérjefogyasztás, sőt a sok zsíros étel mellett könnyen megemelkedik a koleszterinszint, ami magas vérnyomáshoz és szívbetegségek kialakulásához vezethet. Tény továbbá az is, hogy a módszer megalkotójának súlya halálakor 110 kg felett volt.

Tény azonban az is, hogy a módszer az 1970-es évek óta több ezer embernek segített megválnia a felesleges zsírpárnáktól. Az igazság nyilván félúton van – de ha kedvet kaptatok az Atkinshez, a NoSalty ad egy kis segítséget.

Fontos!

Természetesen, akárcsak a többi fogyókúránál, itt is be kell tartani bizonyos szabályokat. Orvosi konzultáció nélkül ne kezdjünk bele. Rendszeresen végezzünk testmozgást, és fontos, hogy naponta legalább két liter folyadékot fogyasszunk.

Hozzászólások

kocsordi

Óvok mindenkit a kontrollálatlan követést?l. A csökkentett szénhidrát bevitelt?l az inzulin termelés csökken, és hajlam , örökség, stb miatt kés?bb nem rendez?dik vissza. Én így jártam. Huszonnyolc - harminc éve én is csökkentett szénhidrát bevitellel fogyókúráztam, három-négy hónap alatt 13-14 kg lement. A vércukor szintem felugrott, abbahagyva a fogyókúrát, az inzulin termelés nem állt vissza. Tíz éve már napi négyszeri inzulin szurival élek! Kellemes Atkins diétát mindenkinek! Én az urat felhasogatnám a hülyeségéért.

Boribon

En ezzel nem ertek egyet. Ez valami egyedi, elszigetelt eset lehet, ugyanis rengetegen csinaltak/csinaljak (en is!), body-buildingezok akar egy evig is, de ilyen problemarol meg soha nem hallottam/olvastam. Honnan tudod, hogy a problema az Atkins miatt volt? Amit kritikakent szoktak felhozni, az az tolzott vesemegterheles a sok feherje miatt es nem elegendo antioxidans-bevitel a keves zoldseg-gyumolcs miatt. Ugyanakkor megszunteti a tul sok szendhidratbevitel karos hatasait (amik nagyon komoly betegsegek), tehat szerintem a merleg jocskan pozitiv.

Címlapról ajánljuk

További cikkek