Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

7 ok, amiért mindig éhesnek érzed magad

Az álmatlanság, a hormonok és természetesen a nem megfelelő étrend is állhat a folyamatos éhségérzet mögött.

Közhellyel élve: a mai rohanó világunkban nagyjából mindenki folyamatosan fáradt, túlhajszoljuk magunkat, és keveset alszunk, nem helyezzük előtérbe az egészségünket, ez pedig, bármilyen furcsán is hangzik, gyakori éhségérzettel járhat. Ha úgy érzed, hogy folyton falnál, mutatunk pár lehetséges okot, amiket megoldva elmúlhat a konstans éhségérzet.

1. Nem eszel eleget

Az étkezésnek célja, hogy elegendő tápanyaggal lássa el a szervezetet az optimális működéshez. Ha fogyókúrázol, vagy egyszerűen nem figyelsz arra, mit eszel, könnyen belefuthatsz abba, hogy nem viszel be elegendő kalóriát, vitamint és ásványi anyagot, ami fáradtságban, és folyamatos éhségben jelentkezhet. Figyelj arra, hogy ne edd túl magad, de mindig egyél eleget!

2. Stresszelsz

Amikor úgy érzed, hogy összecsapnak a fejed fölött a hullámok, vagy egyszerűen túl sokat vállalsz magadra, a szervezeted elkezd kortizolt és ghrelint termelni. Mindkettő olyan stresszhormon, amely egyben az éhségérzetedet is előhozza. Sajátíts el stresszoldó technikákat, amelyek ilyenkor segíthetnek a helyzeteden!

3. Fáradt vagy

Ha nem pihened ki magad, a szervezeted megkezdi az előbb említett ghrelin termelését, amitől éhes leszel, a leptinszinted pedig csökkenni kezd, pedig ez a felelős a teltségérzet kialakulásáért is. Ha elfojthatatlan éhség tör rád, könnyen lehet, hogy egyszerűen fáradt vagy - pihenj többet, és figyelj oda, hogy éjszaka meglegyen a 7-8 óra alvás!

4. Túl sokat Instagramozol

Ha olyan profilokat követsz, amelyek gyakran raknak ki ínycsiklandó kajákat, csak magaddal szúrsz ki: kutatók szerint ugyanis az étel látványa is éhségérzetet válthat ki benned. Elkezded az érzékszerveiddel érezni az étel ízét, illatát, és máris megkívánod. Inkább kövess másfajta oldalakat, vagy ne nézegesd annyit napközben az appot!

5. Sietve eszel

Az agyadnak idő kell, mire rájön, hogy ételt vittél a szervezetedbe, és el kell kezdenie termelni a jóllakottságért felelős hormonokat. Ha rohanva eszel, és nem ülsz le, nem koncentrálsz arra, hogy éppen mit csinálsz, akár ötször annyi kalóriát is megehetsz, legalább is, ha nassolásról van szó – derült ki egy kutatásból. Szánj időt az evésre, és ne mindig futtában csináld!

6. Unatkozol

Számos kutatás talált már összefüggést az unatkozás és az étkezési szokások között – talán neked sem meglepő, hogy ha nincs mit csinálnod, és nem igazán van kedved semmihez, gyakrabban nyitogatod a hűtőajtót, mint kellene. Éppen ezért igyekezz elkerülni az ilyen üresjáratokat, vagy ha ez nem megoldható, készíts be egészséges nassolnivalókat hozzá!

7. Inzulinrezisztens vagy

Bár a gyakori éhség ritkán jelent igazán rosszat, azért jelezheti azt, hogy inzulinrezisztenciában szenvedsz. Aki IR-es, annak a sejtjei nem reagálnak megfelelően az inzulinra, a hasnyálmirigynek több inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a test fel tudja venni a glükózt, ez az extra inzulin pedig éhessé tesz. Ha úgy érzed, nem normális, hogy milyen gyakran vagy éhes, menj el orvoshoz, és nézesd meg magad, hátha valami komolyabb probléma áll a háttérben.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!