7 gyógyító élelmiszer, amelyekkel kimászhatsz a megfázásból

Nemcsak a koronavírus cirkulál a közösségekben, de most már az egyéb fertőzések is megjelentek. Ezeknek a tünetein a megfelelő élelmiszerek fogyasztásával is enyhíthetünk.

Ha nem az újkoronavírustól betegedünk meg, hanem "csupán" náthásak, influenzásak lettünk, számíthatunk rá, hogy levertnek érezzük majd magunkat, esetleg belázasodunk, és folyik az orrunk. Ezek sem éppen felemelő állapotok, de van néhány házi módszer, melyekkel enyhítünk a szenvedéseinken.

via GIPHY

1. Gyógynövényes teák

Helyenként ezek klasszikusnak számítanak, mégsem mindenki alkalmazza őket, holott érdemes. Már azzal is sokat segítünk magunkon, ha elegendő folyadékot fogyasztunk, amihez ugye alapból nem sok kedvünk szokott lenni, ha meg vagyunk fázva, és nem kapunk levegőt, de a gyógynövényes teákban sokszor található kamilla, aminek gyulladáscsökkentő hatása van, illetve menta, mely viszont segít szabaddá tenni a légutakat. A (mézes) bodza- és a hársfatea pedig kiválóak köhögésre is.

2. Gyömbér

Ez a növény azzal segít, hogy csíp, azaz rendesen felfűti az az ember fejét, ezen belül is az eldugult orrot. A gyömbér egyébként gyulladáscsökkentő, és izzadást is okoz, ami szintén jót tesz, ha megfázással kínlódunk. Ezt is lehet tea formájában fogyasztani, de az is segít, ha belekarikázzuk a limonádénkba, sőt, a húslevesünkbe is!

3. Méz

Ha képesek vagyunk relatíve nagy mennyiségben fogyasztani, például teaízesítőként, akkor a méznek is élvezhetjük az antibakteriális hatásait. A méz támogatja az immunrendszert a vírusok és a baktériumok megölésével és ezáltal a száraz köhögést enyhíti. Ha azonban nem száraz köhögéstől szenvedünk, hanem váladékot köhögünk fel, a méz nem alkalmas gyógymód, mert felerősítheti a váladékozást.

4. Tyúkhúsleves

Erre a gyógymódra nagyanyáink is esküsznek. Ennek az az oka, hogy nemcsak egészséges alapanyagokat tartalmaz és sok kollagént, de gyulladáscsökkentőket is. Minél több szezonális zöldséget tartalmaz, annál jobban tud segíteni a megfázás kezelésében.

5. Joghurt

A benne található probiotikumok nemcsak a bélflórára vannak jó hatással, de az egész immunrendszert erősítik azon keresztül. Kísérletek igazolták, hogy a probiotikumok fogyasztása lerövidítheti a megfázás időtartamát. Kerüljük az édesített fajtákat, az élőflórás natúr a legjobb választás!

6. Fokhagyma

Büdös, de antibakteriális és antivirális hatása van. A benne található, kórokozókat megölő szulfidok akkor vannak benne a legnagyobb mennyiségben, ha frissen és nyersen fogyasztjuk. Megfázás esetén úgysem élünk társasági életet, így érdemes kipróbálni.

7. Hagymafélék

Érdekes módon ennek a zöldségnek fájdalomcsillapító hatása is van az antibakteriális és antivirális tulajdonságai mellett. A gyógyulást elősegítő keveréket a következőképpen kell elkészíteni: egy hagymát apróra vágunk, azt leöntjük két evőkanál mézzel és néhány óráig állni hagyjuk, ezután a felesleges folyadékot leöntjük a masszáról, és naponta többször fogyasztunk belőle egy keveset.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek