A vesédnek is jót tehet a kávéivás

Most éppen úgy tűnik, hogy a rendszeres kávéivás mégis csak hasznos – ezúttal a vesére találtak pozitív hatásokat.

A kávén kívül talán még az alkoholfogyasztás az, amiről rendre születnek egymásnak ellentmondó kutatási eredmények: egyszer limitált mennyiségben fogyasztva egészséges, aztán egészségtelen, nagyon nehéz igazságot tenni, és egyértelmű szabályokat megállapítani. Egy friss kutatás most a kávéivás mellett érvel: a Johns Hopkins Egyetem szakértői szerint már napi egy adag kávé is csökkenti az akut vesekárosodás esélyét azokhoz képest, akik nem fogyasztanak kávét.

A vesédnek is jót tehet a kávéivás

A kutatás szerint a kávéivók (mennyiségben teljesen mindegy, mennyit isznak) 15 százalékkal kisebb valószínűséggel szenvednek vesekárosodástól, mint azok, akik nem isznak kávét. Figyelemre méltó, hogy egy kicsit több kávé több előnyt kínál. A tanulmány szerzői azoknál tapasztalták a legnagyobb kockázatcsökkenést, akik rendszeresen isznak két-három csészével naponta (22-23%-kal alacsonyabb a kockázat).

Az akut veseelégtelenségből minimum 35 féle létezik, tulajdonképpen a vese vizeletkiválasztó funkciójának hirtelen bekövetkező csökkenését, illetve súlyos esetben megszűnését jelenti. Okai eltérőek, az általános tünetek azonban hasonlóak. Ezeket a vizeletkiválasztás csökkenése miatt a vérben felhalmozódó anyagok okozzák.

A kutatók azt találták, hogy még a többi faktor (például az egyéb társbetegségek) kiigazítása után is 11 százalékos a különbség a kávéfogyasztók és a kávét nem ivók kockázata között. A kutatók azt gyanítják, hogy a kávéban található aktív vegyületek koffeinnel kombinálva vagy csak maga a koffein javítja a vesék perfúzióját és oxigénfelhasználását. A jó veseműködés és az akut veseelégtelenséggel szembeni tolerancia pedig az állandó vérellátástól és oxigénellátástól függ.

Forrásunk volt.


Még több kávéval kapcsolatos tartalom:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Kovászos uborkás újkrumplileves

A kovászos uborka nyáron szinte kötelező szereplője a hűtőnek, de nemcsak köretként vagy magában érdemes elővenni. Ebben a házias levesben az újkrumplival, a tejföllel és a friss ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Öblítő helyett ezt a házi keveréket használd, hogy igazán illatosak...

A mosás teljesen hétköznapi tevékenység, amit a legtöbben az adott textil címkéje alapján végeznek. Ha viszont nem vagy elégedett a törülközök milyenségével mosás után, akkor hadd áruljuk el mai Otthon Tippünkben, milyen házi keverék teszi igazán puhává és illatossá őket. Azt eláruljuk, hogy öblítőt nem használunk hozzá.

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...