Ezért kezdtek ijesztő mértékben spórolni a magyar háztartások

Az utóbbi időben egyre több ember húzza be a féket és kezd spórolásba, mert aggódik a megélhetéséért. Az extrém takarékoskodás miatt egyre több termékről mondunk le.

Rendkívül megváltoztak a vásárlási viselkedésmódok az utóbbi időben – derült ki a Capgemini Kutatóintézet nemrég megjelent friss kutatásából, ami azt vizsgálta, hogy milyen hatást gyakorolnak a megélhetési költségek a fogyasztói szokásokra.

Az emberek több mint fele kezdett extrém spórolásba

A 11 országban, és több mint 11 ezer vásárló megkérdezésével készített felmérés eredményei alapján a fogyasztók közel háromnegyede kevesebbszer vásárol impulzívan, míg 69 százalékuk egyenesen visszafogja a nem létfontosságú termékekre fordított kiadásait. Ebbe a kategóriába tartoznak az elektronikai termékek, a játékok, az éttermi étkezések, illetve a luxuscikkek is – írja a Napi.hu cikke.

Generációs különbségek

A kutatás eredményei alapján jól látszik, hogy a fogyasztók jelentős része most a spórolásra összpontosít. A felmérést végző szakemberek azt is megállapították, hogy a fogyasztók 61 százaléka aggódik pénzügyi helyzete miatt. Megélhetésükért a leginkább az ezredfordulón születettek és az X generáció tagjai aggódnak. A „baby boom” idején születettek pedig a legkevésbé.

A spórolási tendencia erősödését mutatja az is, hogy a vásárlók több mint 60 százaléka az „ olcsóbb" termékeket felvonultató hipermarketekből és diszkont áruházakból vásárol. Sőt, a válaszadók 65 százaléka a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás termékeit vagy az olcsó márkákat választja bevásárláskor.

A kiskereskedelmi vállalkozásoknak most újra kellene gondolniuk működési stratégiájukat, ellenkező esetben a jelenlegi fogyasztói szokások nagyon rosszul érintik majd őket.

A spórolás hatással van a fenntartható termékekre is

A spórolási láz a fenntartható módon előállított termékeket is negatívan befolyásolja, ugyanis a vásárlók a korábbiakkal ellentétben már nem szívesen fizetnek több pénzt ezekért az élelmiszerekért.

A kutatás eredményei szerint a fogyasztók csupán 41 százaléka mondta azt, hogy hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, amit fenntartható módon gyártottak. Ez a szám látványos visszaesés a 2020-as arányokhoz képest, amikor a fogyasztók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó az átlagosnál többet fizetni az említett termékekért. 

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek