Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Rizs vs cukkini - köretpárbaj!

Gyakran hisszük azt, hogy a fogyókúra bonyolult dolog. Íme egy egyszerű "trükk" ételünk energia- és szénhidrát-tartalmának csökkentésére.

Jellemzően nem vagyunk tisztában azzal, hogy egy-egy apró ételkészítési- , alapanyag-felhasználási trükkel milyen egyszerűen megoldható egy étel energiatartalmának csökkentése*.

Cseréljük le hagyományos köreteinket (pl. 100 g rizs) felerészben friss, szezonális zöldségekre (pl. 150 g cukkini + 50 g rizs) a változatosság és az egészség jegyében!
(Az ábrán feltüntetett kalóriaértékek a köretek kalóriaértékei.)

Ez a praktika nem igényel sem extra alapanyagot, sem különleges ételkészítési módot - csak rajtunk múlik, hogy mivel színesítjük tányérunkat!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (6)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

vorsi0128
vorsi0128 Thu, 2014-04-24 21:06

Kedves Judit!

Hogyan lehetne még hasonló ötleteket kapni?
Köszönöm
Orsi

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Fri, 2014-04-25 09:36

Kedves vorsi0128!
Folyamatosan igyekszünk hasonló hasznos tippeket adni látogatóinknak! Figyeld oldalunkat, cikkeinket, kövess minket a Facebookon, hogy értesülj a cikkekről! :)

Üdv, Judit

localhero
localhero Thu, 2014-04-17 12:15

Én szoktam olyat, hogy egy zellert nagyobb kockákra vágok, kicsit megpirítom, majd alaplét adagolva hozzá megpárolom (elvben lehet pürésíteni is), én a főtt krumplinál jobb szeretem. Kedves Judit ez diétás is?

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Thu, 2014-04-17 12:23

Kedves localhero!
Mivel a zellernek alacsonyabb az energia- és szénhidrát tartalma, mint a burgonyának, kiváló helyettesítője lehet köretként és igen, így is csökken a kész étel kalória- és szénhidrát tartalma.
Jó választás! :)