Növényi erő a hétköznapokban – ilyen a plant based táplálkozás

Sok fiatal vált növényi étrendre manapság fenntarthatósági szempontból. Hogyan segítsük őket és mire figyeljünk oda a hétköznapokban, ezeket gyűjtöttük össze. (x)

Bolygónk és az emberiség jövője egyaránt a növényi táplálkozás irányába mutat, hiszen a növénytermesztésnek az állattartáshoz képest jelentősen kisebb a szén-dioxid-lábnyoma, és kevesebb a földterület- és vízigénye. Ezeket figyelembe véve fiatalok százai váltanak növényi étrendre. Nekünk szülőknek ilyenkor első körben megnövekszik a konyhában eltöltött átlagos óraszámunk, hiszen a család másik felének és külön gyermekeinknek is szeretnék megfelelő tápértékű fogásokat készíteni. Miben és hogyan segíthetjük őket? Mire figyeljünk oda? Most ezeket gyűjtöttük össze.

A növényi alapú táplálkozás sokféle irányvonalat foglal magában, nézzük melyek ezek:

  • A legtöbb vegetáriánus lakto-ovo étrendet tart, amibe belefér a tojás, a tejtermékek és a méz is.
  • pescatarian étrendet tartók halat is fogyasztanak.
  • vegánok viszont semmilyen állati eredetű ételt nem esznek.
  • A jövő diétájaként emlegetett flexitarian irányzat a növényi táplálékok mellett kisebb részt húst és állati eredetű fehérjéket is megenged – technikailag a mediterrán étrend is ide sorolható.

Csak jól sülhet el a váltás!

Először kétféle étrendnek megfelelő fogásokat készítünk, lesz egy húsos, és egy zöldséges étel, jó esetben egy olyan körettel, amely mindkettőhöz passzol. Aztán egy hét sem telik bele és a család többi tagja is megkóstolja a Plant-based ételeket, így rájönnek, hogy nem is olyan ördögtől valóak ezek a fogások. Kezdetnek elegendő, ha heti két napon nem eszünk húsételeket. A flexitarian diéta a család minden tagjának megfelelő, hiszen ugyan aktívan támogatja a húsfogyasztás csökkentését, de nem tiltja szigorúan.

Tudtad? A margarin egy természetes és fenntartható növényi alternatíva, mely a növényi alapú diéták bármelyik irányzatába könnyen és egyszerűen beilleszthető. A margarin jó példa arra, hogy apró, hétköznapi dolgokkal is sokat tehetünk a saját egészségünkért és bolygónk jövőjéért.

Ma már sokkal egyszerűbb

Míg régen nehéz volt a növényi étrend tartása, napjainkban a megnövekedett igénynek köszönhetően egyre több lehetőségünk van otthonunkon kívül is hódolni neki.

  • A legtöbb étterem étlapján találhatóak vegetáriánus vagy vegán fogások.
  • Sőt, nagyon sok vegán, illetve vegetáriánus specifikus étterem, büfé és kávézó nyílik.
  • Az élelmiszerüzletek polcain is megtöbbszöröződött a kiegészítő termékek sora.
  • A szakácskönyvek piacán is könnyű jó szakirodalmat találni.
  • Mivel egyre többen ismerik fel a növényi táplálkozás fontosságát, javult a vegán és vegetáriánus hívők megítélése.

A cikket az Upfield támogatta

Növényi erő a mindennapokban, még több tartalom itt!

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

8 mennyei édesség 20 perc alatt!

Gyorsan szeretnél valami nagyon finomat? Ezekkel a receptekkel karácsonyra is készülhetsz, könnyű őket elkészíteni, és garantáltan elfogynak egy szempillantás alatt.