Nappaliból indított webshopot egy magyar pár, és meghódították egész Nagy-Britanniát

Hogyan hódította meg egy magyar pár a vegán piacot Nagy-Britanniában és a világon? Szántó Anna, a The Goodness Project társalapítója elmesélte nekünk.

Anna és párja több mint 10 éve élnek Londonban. Anna tanulni ment Nagy-Britanniába, barátja pedig világjáróként végül a brit fővárosban kötött ki. Most övék az ország egyik legnagyobb vegán webshopja, a The Goodness Project, ami világszerte kínál vegán, glutén-, laktózmentes és organikus termékeket.

„A céget 2013-ban alapítottuk. Az elején csak én dolgoztam, egyedül, majd a páromnak is sikerült otthagynia a munkahelyét” - mesél a kezdetekről Anna. A webshop ötlete a pár nappalijából indult, miután többször is előfordult, hogy a szupermarketekben járva nem találtak maguknak vegán termékeket. Öt évvel ezelőtt még nem volt annyi, csak tisztán növényi alapanyagokból készült termék a boltokban, mint most. Annáék kihasználták a piaci rést, és elindították a The Goodness Projectet.

Tudtad-e?

Nagy-Britanniában a növényi étrendet követők száma jelentősen nőtt az elmúlt években. Egy idei kutatás szerint a brit lakosság több mint 7 százaléka vegán, ami körülbelül 3,5 millió lakost jelent. A szigetországban jóval nagyobb a vegán termékek piaca, mint Magyarországon.

Mint minden startup, ők is kicsiben indultak, a nappalijukból. Az elején csak előfizetéses dobozokat árultak, különböző meglepetés termékekkel.A csapat mára már ötfős, és külső segítséget is kapnak a webes és marketinges munkákra.

„Az első pár hónapban havi 50 rendelésünk volt, most ennek a sokszorosát kell teljesítenünk”- magyarázza Anna. Vállalkozásuk évről évre bővült, ahogy növekedett a vegánok száma a szigetországban. Anna úgy gondolja, az embereket egyre jobban érdekli, hogy honnan származik az ételük:

„Hogyha egy kicsit jobban utánanéznek, hogy kerül az asztalukra az étel, akkor elgondolkoznak, hogy érdemes-e húst enni."

Szerencsére, ma már minden nagyobb, ismert márkának van vegán változata, így könnyebb dolguk van Annáéknak is a bevásárlásnál, termékbeszerzésnél.

Annáék webshopja széles választékkal várja a magyar vásárlókat is

A bővülő termékkínálatnak köszönhetően a The Goodness Project is folyamatosan növekedett, majd tavaly jött a nagy áttörés. Piacra dobták a vegán Baileyst, ami mentes mindenféle tejtermékektől. Két hónapig csak az ő webshopjukban, és a Whole Foodsnál lehetett kapni a terméket. A The Goodnes Project exkluzív forgalmazóvá vált.

Vegán receptek a Nosaltyról:

Ma már a meglepetéscsomagokon felül a vásárlók ki tudnak próbálni különböző termékeket, és ha tetszik nekik egy adott termék, akkor meg tudják vásárolni vagy a webshopban, vagy más boltban.

A legnépszerűbb termékek az édességek, mivel a britek nagyon édesszájúak- mondja Anna, hozzátéve, hogy a karácsonyi időszakban különösen népszerűek az ajándékcsomagok. A világ több országában lehet tőlük rendelni, szállítanak például Nigériába, Franciaországba, Németországba, Ausztráliába és Magyarországra is.

Annáéknak szerencsére könnyen ment a cégalapítás, de mint mondja, a növekedés már azért nehezebb volt. A Brexit sajnos az ő jövőjüket is beárnyékolja. Sok olyan termékük van, amely külföldről érkezik. A díszdobozokat Magyarországról szerzik be. Ha nem lesz szabad piac, akkor kénytelenek lesznek változtatni néhány dolgon.

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk