A Lidl új döntésének nagyon sokan fognak örülni

A Lidl Magyarország – eleget téve 2018-as vállalásának – már nem árul egyszer használatos műanyag termékeket. Éljen a papírszívószál és a cukornád alapú tányér!

A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag-felhasználását, és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át újrahasznosíthatóvá tegye.

A vállalat műanyaghulladék-visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését, melyeket a lehetőségek szerint minél fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesített.

Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője elárulta:

„A Lidl Magyarország az egyszer használatos műanyag termékek kivezetése által évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol meg. Ahol lehetséges, fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesítjük ezeket. Felelős vállalatként tovább kívánjuk folytatni a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseinket, hogy hosszú távon hozzájáruljunk környezetünk megóvásához és a Schwarz csoport REsetPlastic stratégiájához.”

A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára a már jól ismert és kedvelt termékeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga papír alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra. A fenntartható, újrahasznosítható anyagoknak köszönhetően igyekszik a vállalat hozzájárulni környezetünk, természetei erőforrásaink védelméhez.

A REset Plastic-ról

A Schwarz csoport a Lidl és Kaufland kiskereskedelmi vállalataival az egyik legnagyobb nemzetközi kiskereskedő, aki tudatában van és vállalja is a környezet iránti felelősségét. A REset Plastic a csoport által kifejlesztett nemzetközileg alkalmazott átfogó stratégia, mely öt cselekvési területet fed le. Az elkerüléstől a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja. Ezáltal csökken a műanyaghasználat és megvalósul a zárt körforgás elve.

Ezt olvastad már?

A Lidl új termékkínálatának mindenki örülni fog, aki most otthon van

A REset Plastic cselekvési területeinek 5 alapelve – a Schwarz Group műanyag stratégiája:

  • REduce – csökkentés

A fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges, csökkentjük a műanyagot. Nem csak a csomagolásban!

  • REdesign – újratervezés

Újrahasznosítható csomagolásokat tervezünk a zárt körforgás elérése érdekében.

  • REcycle – újrahasznosítás

A zárt körforgás megvalósításához összegyűjtjük, válogatjuk és újrahasznosítjuk a műanyagot.

  • REmove - Mentesítés

Támogatjuk a környezetünk műanyagtól való mentesítését.

  • REsearch - Kutatás

Befektetünk az újrahasznosítással összefüggő innovatív megoldások fejlesztésébe és kutatásába, illetve a témával kapcsolatos edukációba is.

Ezeket olvastad már?

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek