Elmaradhatnak idén a leárazások a plázákban?

Kérdőjelekkel teli jövő vár a legtöbb ruházati vállalkozásra. A mélyülő gazdasági válság miatt a kereskedők kénytelenek az árakat emelni, persze ezt nem tehetik meg a végletekig. Hol van a lélektani határ, és mi lesz az idei leárazásokkal?

Nem biztos, hogy megtartják a ruhaboltok a szokásos leárazásaikat idén, ugyanis nehezen tartanak lépést a folyamatos drágulással. A ruházati kiskereskedelem szereplői csak óvatosan mernek árat emelni, mert egy bizonyos szint felett félő, hogy az áru a polcokon marad. Hogy mi vár ránk a jövőben, az egyelőre kétséges, mindenesetre a ruhaboltok jelenlegi helyzete nem túl fényes.

Elmaradhatnak idén a leárazások a plázákban

Folyamatosan emelkedő költségek

Már a koronavírus-járvány kezdetekor látni lehetett, hogy komoly drágulás következik majd a ruhaiparban, azonban a legborúlátóbb forgatókönyvek jóslatain is túl vagyunk már. Az áremelkedésnek több forrása is van:

  • durva dráguláson mentek keresztül az alapanyagok (pl. pamut)
  • a szállítási díjak megsokszorozódtak
  • az ázsiai lezárások miatt fennakadások jelentkeztek az ellátásban
  • a gyengülő forint sem segít a helyzeten
  • a plázákban pedig egyre emelkedtek a boltok bérleti díjai és energiaköltségei

Mennyit lehet emelni az áron?

A fenti tényezők tehát mind az árak emelését indokolják, persze ezt nem lehet akárhogy megtenni. Ha nagyon hirtelen az emelés, az visszaveti a vásárlói kedvet, hiszen túl feltűnő változást jelent.

Ezért a legtöbb áruház 10%-os áremeléssel próbálkozik egy évben: ezt a legtöbb vásárló még lenyeli.

De nemcsak az emelés aránya, hanem maga az új ár is fontos: ha a termékek átlépnek egy lélektani határt, akkor valószínű, hogy senki nem fogja őket megvenni, és a boltokban maradnak. Egyes termékeknél ezek az árak így alakulnak:

  • egy póló lélektani ára 10.000 forint,
  • egy pulóveré 20.000 forint,
  • a farmernadrágoké pedig szintén 20.000 forint.
Az áremelkedésnek több forrása is van

A leárazások sorsa

Ha tehát emelni kell, de ezt nem lehet a végtelenségig megtenni, akkor más módon kénytelenek megvédeni az üzletek a profitjukat. Ennek az egyik lehetséges módja az lesz, hogy nem, vagy nem az eddig ismert formában tartják meg a szokásos leárazásokat, akciókat.

Kevesebb termék kerül majd be a leárazásokba, kisebb lesz az akciók mértéke (30-50% helyett csak 20%), vagy valamilyen feltételhez lesz kötve a vásárlás (több akciós termék együttes vásárlása).

Forrásunk volt.


Hírek, újdonságok, érdekességek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

Így készítsd el otthon a kínai kifőzdék gyöngyszemét, a gong...

Szégyen, nem szégyen, időnként mindannyian betérünk egy-egy ázsiai büfébe, hogy gyors komfortkaja gyanánt vegyünk egy kis adag csirkét rizzsel. Persze mindenkinek más a kedvence: ki a szezámos csirke, ki az édes-savanyú rajongója, vannak tofu- és bambuszrügyfanok, és ott vannak az olyan mindig megbízhatóan egyforma fogások, mint a mogyorós csirke, azaz a gong bao. Na, most azt mutatjuk meg, hogyan készíthetitek el házilag, autentikus módon!

Rosanics Petra

5 kockás abroszos óbudai vendéglő, ahol a Krúdy-nosztalgia ma is...

A Krúdy-év emlékezetes volt. 2013-ban reflektorfénybe került Óbuda vendéglátása, az ihletadó pedig az író születésének 135. és halálának 80. évfordulója volt. Ekkor még több legendás hely működött a Krúdy-negyedben: egy évre rá zárt be a Lajos utcai Régi Sipos Halászkert, aztán a Mókus Söröző, majd a Fő téri Új Sipos is. A kultikus vendéglői negyed fénye mára kissé elhalványult, pedig most is van hová mennünk, ha egy kis vendéglői nosztalgiára vágyunk. 5 jó helyet ajánlunk Óbuda szívében!

Nosalty

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?