„Minden szállodánk egyedi értékkel bír, mindegyik más és ettől különleges, minőségben azonban az egységességet képviseljük. Valljuk, hogy ott a helyünk, ahol az élet zajlik. Úgy a szállodáinkban, mint az éttermeinkben is” – Maráczi Imrével beszélgettünk

Attól függetlenül, hogy az előző, koronavírus-sújtotta évek már elmúltak, továbbra sem marad kihívásmentes a vendéglátás. A szektorban tovább folytatódik a munka, hiszen az élet nem áll meg, a vendégek sorra érkeznek, és céljuk, hogy jól érezzék magukat. Természetesen így van ez a Danubius Hotels éttermeiben is, így a jelenlegi helyzetről, a vendégkör kialakításáról és megtartásáról, valamint a gasztronómiának ebben játszott szerepéről kérdeztük Maráczi Imrét, a Danubius Hotels, Corporate Food&Beverage Director-át.

A mai napon a Danubius Hotels számos kiváló séfje közül három készít majd nekünk ételeket. Az általuk vezetett három egység, a Láng Bistro&Grill, a Yellow Bistro&Bar illetve a Zsolnay Kávéház mind nagyon különböznek egymástól arculatban, hangulatban és kínálatban is. Egy-két mondatban össze tudnád foglalni a három hely szellemiségét?

Igen, tényleg egyszerre nagyon hasonló és nagyon különböző helyekről van szó. A Láng Bistro&Grill, ahol jelenleg is vagyunk, a Hilton Budapestben, történelmi környezetben, a Mátyás templom mellett, a megújuló Várnegyedben található. Ez az éttermi projektünk 2018-ban indult, és arculatban kissé eltérünk a másik két étteremtől. Itt a modern bisztróstílust képviseljük, egyedi és különleges környezetben elhelyezve. Ahogy látod, az ablakon kinézve mesés kilátás nyílik a Halászbástyára, illetve a Parlamentre, a városra. A kínálatunk alapvetően nemzetközi és magyaros választékon alapszik, hiszen mind a külföldi, mind a hazai vendégkörnek szeretnénk megfelelni.

Maráczi Imre, a Danubius Hotels, Corporate Food&Beverage Director-a

A „megszokott rendkívüliben”, a Zsolnay Kávéházban – ami a Radisson Blu Béke Hotelben található – egy 110 éves múlt köszön vissza ránk: a történelmi kávéház hangulatát ötvözzük a magas szintű gasztronómiával. Ez például abban nyilvánul meg, hogy a mai napig eredeti, ide tervezett Zsolnay porcelánokon kínálva fogyaszthatják vendégeink kézműves cukrászműhelyünk kiváló termékeit.

Ahogy említettem, a gasztronómia összefonódik ennek a 110 évnek a történelmével: a Nagykörút, a polgári lét, a polgári világ összes eszméje, illetve összes tulajdonsága érezhető a Zsolnay Étterem és Kávéház hangulatán.

És utoljára, de nem utolsósorban harmadik bemutatásra kerülő egységünk, a Yellow Bistro & Bar, ami a Danubius Hotel Helia-ban található. Én személy szerint mindig kicsit azt gondolom, hogy olyan, mint egy nagy, színes nappali, ahová megérkezhet a vendég. Itt szintén a bisztróvonalat visszük, ami mellett külön hangsúlyt kap a szezonalitás, az egészséges életmód támogatása és egészséges ételek bőséges kínálata. Egy hely, ahol az ember összejöhet a barátaival, ihat egy finom kávét, vagy esténként urambocsá’ egy koktélt, majd elfogyaszt néhány nemzetközi és magyar bisztrófogást.

A különbségeik ellenére mégis melyek azok a gasztronómiai szempontok, amelyek összekapcsolják ezt a három helyet? Van-e olyan tényező, ami nagyon fontos számotokra a gasztronómiai arculat kialakításában?

Mindenképpen van, hiszen amennyire különbözőek, annyira egyformák is vagyunk. A szemléletünk azonos: megbízhatóság és kompromisszummentes minőség, mi ezt mindenhol képviseljük. A Danubius Hotels a helyi értékeket nagyra értékeli, és ez lenyomatot hagy a gasztronómiai kínálatunkban is. Minden szállodánk egyedi értékkel bír, mindegyik más és ettől különleges, minőségben azonban az egységességet képviseljük. Valljuk, hogy ott a helyünk, ahol az élet zajlik. Jó elhelyezkedésben, ahol mindig történik valami. Úgy a szállodáinkban, mint az éttermeinkben is.

Kacsamell, káposztás „cvekedli”, kacsajus, körték, a Láng Bistro&Grill fogása

Kiemelt szerep jut mostanában a bisztrójellegű ételkínálat kialakításának, hiszen úgy vettük észre, hogy ez a legnépszerűbb, az emberek bíznak ebben a profilban, szeretik ezt a karaktert, és szívesen választják az ilyen jellegű ételeket. Legyen szó reggeliről, ebédről vagy vacsoráról, akár a Láng Bistro&Grillben, akár a Yellow Bistro&Bar-ban, akár a Zsolnay Kávéházban, megfizethető, magas minőségű ételekkel találkozhatnak a vendégek.

Továbbá nagyon fontos számunkra, hogy ne csak a nemzetközi vendégekhez szóljunk, hanem az itthoni közönségnek is tudjunk valamit nyújtani, és ennek részeként például a Hiltonban a vasárnapi büféebéd, a Sunday Brunch programunkat 2018-ban teljesen újraformáltuk.

Szintén odafigyelünk a hét közben betérőkre is: a Hiltonban „Vár az ebéd” programunkkal készülünk a vendégeknek, ahol két-háromfogásos business lunch keretében tudják megvitatni a napi üzleti eseményeket. A Yellow Bistro&Bar-ban komoly lobby-kínálatunk van, hiszen kiváló hely a baráti és üzleti összejövetelekre, egy igazi get together place ebédre és vacsorára. Ilyenkor nagyon sok környékbeli vendégünk tér be, és célunk is kialakítani, valamint megtartani ezt a lokális vendégkört.

A Zsolnayban örömmel látjuk a körút betérő vendégeit, akár csak egy süteményre is: ide 30-40-50 éves törzsvendégeink járnak vissza ugyanazért az Eszterházy tortáért, egyszóval a megszokott magas minőségért. Szintén az erre járóknak, könnyű ebédopcióként megfogalmaztuk a zónaételekből álló kínálatunkat: aki ebédidőben nem szeretné magát degeszre enni, kisebb adag ételekből több mindent is meg tud kóstolni, a séfjeink pedig kellő körültekintéssel és nagy szakmai felkészültséggel készítik el ezeket a fogásokat. A Kávéház a színház előtt is remek étkezési lehetőséget biztosít a vendégeknek, és minden pénteken élő hárfazenével is élvezetesebbé tesszük a kávéházi társasági élményt.

Korábban említetted a szezonalitást, ami egyre nagyobb figyelmet kap a vendéglátásban és a hétköznapi életben is. Miért tartod fontosnak, hogy egy étteremnek folyamatosan alakuló, változó étlapja legyen?

Egyrészt én azt gondolom, hogy a környezettudatosság fontos szempont, amit figyelembe kell vennünk. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az alapanyagainkat helyi környezetből, helyi termelőktől szerezzük be. Büszkén vállaljuk, hogy minimum 65 százalékban az alapanyagunkat magyar termelőktől és magyar beszállítóktól vásároljuk. Másrészt én hiszek abban is, hogy egy adott alapanyag akkor mutatja a legjobb formáját, akkor tudjuk a legjobban élvezni, amikor terem, amikor szezonja van. Mi figyelünk arra, hogy a szezonális alapanyagok ne ismétlődjenek az étlapon, tehát csak abban az adott szezonban jelenjenek meg. Igyekszünk változatosak lenni és újítani, a szezonálisan fellelhető alapanyagokból egy mindig megújuló kínálatot megfogalmazni.

Ezért nagyon fontos, hogy én is, mint a vállalat vezető konyhafőnöke, tanácsokkal és hasznos ötletekkel szolgáljak a séfjeinknek, étteremigazgatóinknak, hogy melyik szezonban mi az, amit érdemes használni.

Például ezt a mostani téli étlapot milyen szempontok mentén hoztátok létre?

Igazából a hagyományok és a szezonalitás figyelembevételével alkottuk meg a házainkban az á la carte étlapokat. Ilyenkor télen nagyobb szerep jut a tradíciónak, hiszen ezt az évszakot átjárja az ünnepek szelleme, a melegségre való törekvés, amikor a vendégek is inkább a klasszikus fogásokat keresik. Mindenképpen szerettük volna ezeket megjelentetni az étlapon. Ilyen például a Hilton mostani kínálatában szereplő kacsamell, amit káposztás cvekedlivel tálalunk, kissé hagyománybontó módon, illetve a Zsolnay szezonálisan mindig megújuló, különleges házi töltött káposztája. Ez utóbbi a nyári időszakban egy kicsit könnyebb, egy kicsit paradicsomosabb, télen pedig jobban közelít a klasszikus töltött káposztához. Alapanyagok terén rengeteg téli zöldséget használunk, ilyenkor előkerül a sütőtök, a gesztenye, a cékla, a zeller és más gyökérzöldségek, amelyek rengeteg vitamint és tápanyagot hordoznak magukban, ezért nagy hangsúlyt kapnak.

Nézd meg a három egység étlapjainak ínyenc fogásait a galériában:

Tehát nagyon fontos az, hogy ez az évszak és minden évszak hordoz magával olyan jegyeket, amelyeket érdemes felkarolnunk. A szezonális, kisebb étlapjainkat, heti, havi ajánlatokat eszerint szoktuk hangolni.

A hotelek éttermei mindig érdekes helyzetben vannak, hiszen egyszerre kell kiszolgálniuk a hazai és a nemzetközi közönség igényeit is. Hogyan tudjátok megtalálni az egyensúlyt ebben a dilemmában?

Én azt gondolom, hogy minden helynek, minden étteremnek és minden szállodának a profilja más, éppen ezért az itt szóban forgó három szállodát teljesen külön kell választanunk. Például, ahogy említettem, a Hilton nagymértékben épít a nemzetközi vonalra. A vendégek jelentős száma külföldről érkezik, ezért az általuk preferált és megszokott, ötcsillagos kínálaton felül kell nekünk valami maradandót alkotni, amire biztosan emlékezni fognak. Itt a nemzetközi utazó ugyanúgy keresi a klubszendvicset, a hamburgert és a Cézár-salátát, ezek elmaradhatatlan elemei az étlapjainknak. Viszont emellett szezonális magyar fogásokat is szeretünk kínálni kóstolásra, hogy ezek hírét és ízét elvihessék magukkal. Mi opciókat adunk, a vendég saját maga választ. Amikor a vendégek a magyaros fogások mellett döntenek, szeretjük a saját kreativitásunkkal átfogalmazni, új textúrákkal átértékelni ezeket a klasszikus fogásokat. Tehát semmi nem az, aminek látszik, azt szoktam mondani, mert a klasszikus ételek ugyan tartalmazzák azokat a jegyeket, amelyek rájuk jellemzőek, amelyek az eredeti ízvilágot hordozzák, de szeretjük őket új alapanyagokkal megdolgozni, egy picit mindent átrendezni.

A Zsolnay Kávéházban a közönség kicsit homogénebb, főleg a helyi, a magyar vendégkörre fókuszálunk. Ott az ételeknek a magyaros, helyi specialitásokra, helyi alapanyagokra épülő aránya is picit megfordul. Gyakrabban tér be magyar vendég, pont a lokáció, a körút pezsgő világa miatt. Fontos, hogy hozzuk a megszokott ízeket, mert egy olyan vendégkörünk van, akik évtizedek óta látogatják ezt az egységet.

„Minden szállodánk egyedi értékkel bír, mindegyik más és ettől különleges”

A Yellow Bistro&Bar-ban, a Danubius Hotel Helia-ban, ismét visszatér a fele-fele arány: egyszerre kínálunk magyaros és nemzetközi ételeket. Szeretnénk egy nagyon sokrétű vendégkörnek megfelelni, ezért előszeretettel szerepeltetjük a különböző dietetikai szempontoknak megfelelő fogásokat. Mindhárom étterem étlapján, de kifejezetten a Yellow-ban megtalálhatóak a laktóz- és gluténmentes, illetve vegán étrendnek megfelelő ételek és vegetáriánus fogások.

Persze a három egységbe nem kizárólag a hotelekben megszállók térnek be. Minek köszönhető vajon az, hogy „egyszerű” betérő vendégek is járnak hozzátok?

A vendégek, ha jót tapasztalnak (és hál’ istennek ezt mutatja a tendencia), visszatérnek hozzánk. Egy elégedett vendég öt másikat hoz vissza, egy elégedetlen pedig tizenkettőt visz el, úgyhogy próbáljuk ezt a statisztikát a pozitív irányba mozgatni. Az egységeinkre mindenhol jellemző, hogy szociális találkozási pontként vannak jelen, ahol bárki jól tudja érezni magát.

A csoportképen balról-jobbra: Tóth Zoltán, Borsi Sándor, Maráczi Imre, Kanyó András, Graur Zoltán

Egyre több a helyi betérő vendég, és ezt annak köszönhetjük, hogy mindig meg tudunk újulni. Nemcsak az étlapjaink szezonálisak, de mi is azok vagyunk, abban az értelemben, hogy nálunk mindig történik valami, hiszen elhelyezkedésünket tekintve ott vagyunk, ahol az élet zajlik.

A Zsolnay Kávéház 110 éves évfordulójának kapcsán elindult egy izgalmas „gasztrotúra”, amelynek egyik eleme, hogy egy 7 fogásos élményvacsorát fogyaszthatnak el az érdeklődők a régmúlt ételeiből, különleges történetmeséléssel körítve.

Sajnos a pandémia utáni állapot nem volt a legrózsásabb, de most azt látjuk, hogy van fény az alagút végén, és mi nagyon-nagyon keményen dolgozunk azon, hogy ez a fény minél közelebb jöjjön hozzánk.

A jövőre nézve mit gondolsz, mi garantálja majd a továbbiakban is az egységeitek sikeres működését? Milyen célokat tűztetek ki az elkövetkező időszakra, amelyekkel ezt a fényt közelebb tudjátok hozni?

Továbbra is a kompromisszummentes minőség, a megbízhatóság és a hatékonyság van kitűzve a zászlónkra. Na, és a megújulás iránti szűnhetetlen étvágyunk. Én azt gondolom, hogy ez az, ami minket előre visz. Ehhez természetesen hozzáadódik a kollégáink, a munkatársaink lojalitása és szakmai tudása. Folyamatosan képezzük őket és gondoskodunk róluk, én ugyanis mindig azt vallottam, hogy csak boldog és sikeres munkatárs tudja a vendéget elégedetté tenni. Ebben mi nagyon komolyan hiszünk, ezért komoly erőforrásokat biztosítunk arra, hogy a munkatársaink is jól érezzék magukat, ez pedig kihat a vendégekre is. Amikor egy ismerős mosollyal és egy és egy kedves gesztussal fogadjuk a vendéget, kap egy finom ételt, egy jó italt, egy tényleg őszinte, minden sallangtól mentes vendéglátást, akkor azt gondolom, hogy jó úton vagyunk. Szeretnénk további gasztronómiai események révén tovább népszerűsíteni a cégcsoport és a különböző egységeink hírnevét, ezért a kínálatunkban folyamatosan megújulunk minden hónapban, szezonban és évben.

Háttérinformáció:

Danubius Hotels tulajdonosa az angol CP Holdings Ltd., akinek szállodaipari érdekeltsége Európa 5 országában van jelen. Hosszú távú befektetőként elkötelezettek a gyógyturizmus és a medical wellness irányában és a nemzeti kincset jelentő épületek felújításában, állagmegóvásában. 2019-től a városi szállodák a Danubius Hotels, míg a gyógy- és wellness szállodák, az Ensana márkák köré szerveződnek.

A Danubius Hotels városi szállodái közé tartoznak Magyarország legpatinásabb szálloda épületei, kiváló városi hotelei. Kiemelkedő egyéni és csoportos üzleti szolgáltatásokkal rendelkeznek, egyedülálló konferenciaszolgáltatásai a Danubius me: márka köré csoportosulnak. A Danubius Hotels All inclusive és gyerekeknek szóló Bubbles Club szolgáltatásai a családi utazóknak szóló ajánlatait is színesítik. A lánc legújabb ékköve Budapest legszebb panorámájú, exkluzív tetőbárja a White Raven skybar & lounge.

A szállodákról bővebben ITT olvashatsz.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek