Az ok, ami miatt még fontosabb, hogy elég D-vitamint szedj

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a D-vitamin képes lehet megelőzni egy igen veszélyes betegséget is.

A D-vitamin egy picit eltér a többi vitamintól, hiszen többnyire nem ételekkel visszük be a szervezetünkbe, hanem napsütéssel. A D-vitamin pozitív hatásairól már mi is sokszor cikkeztünk, azonban úgy tűnik, hogy most újabb jótékony hatására derült fény.

Az ok, ami miatt még fontosabb, hogy elég D-vitamint szedj

A D-vitamin segíthet elkerülni a veszélyes pitvarfibrillációt. Azért egy nem feltétlenül pozitív megjegyzést is tettek, amelyből kiderült, mindez csak nagy dózisoknál igaz.

A kelet-finnországi Egyetem szakemberei hat éven keresztül vizsgálták, hogy a D-vitamin-kiegészítés hogyan befolyásolja a különböző szív- és érrendszeri problémákat és rákos megbetegedéseket.

A 2500 résztvevőt három csoportra osztották: az első csoport az ajánlott adag kétszeresét kapta naponta, a második csoport a négyszeresét, míg a harmadik placebót kapott. A vizsgált alanyok (60 éves vagy idősebb férfiak, illetve 65 éves vagy idősebb nők) emellett bevehették a saját D-vitamin-kiegészítőjüket is, ami napi 20 mikrogramm lehetett.

A kutatásból kiderült, hogy azoknál, akik magasabb dózisban szedték a D-vitamint, ritkábban fordult elő diagnosztizált pitvarfibrilláció. Bár a kutatók szerint a magas dózis kicsit aggasztó, úgy vélik, hogy a magas adag előnyökkel jár idős populációban a pitvarfibrilláció megelőzésében.

Forrásunk volt.


Még több a vitaminokról:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Öblítő helyett ezt a házi keveréket használd, hogy igazán illatosak...

A mosás teljesen hétköznapi tevékenység, amit a legtöbben az adott textil címkéje alapján végeznek. Ha viszont nem vagy elégedett a törülközök milyenségével mosás után, akkor hadd áruljuk el mai Otthon Tippünkben, milyen házi keverék teszi igazán puhává és illatossá őket. Azt eláruljuk, hogy öblítőt nem használunk hozzá.

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...