Te tudtad, miért vannak hátul a boltban a tejtermékek?

Ugye te is mindig több dolgot teszel kosárba bevásárláskor, mint amit elterveztél? És azon gondolkoztál már, miért vannak a hús- és tejtermékek az áruház belsejében, inkább hátrafele? Mindennek oka van!

Nem újdonság, hogy az üzletekben elég okosan és tudatosan tervezik meg a különféle figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan áruk elhelyezését – nem, nem véletlen vannak a csokik, rágók, cukorkák és apró édességek a kasszák mellett, előtt, alatt, hogy míg várakozol, bedobj a kosaradba párat. A cél: elcsábuló éhes vevők, minél több impulzusvásárlás, több profit.

CNN kiskereskedelmi elemzésében idézi az IRI piackutató cég felmérését, amely szerint az áruházláncok az USA-ban évente hatmilliárd dollárt keresnek csak azokon az árukon, amelyeket a pénztárak környékén helyeznek ki ötletszerű vásárlás ösztönözve vevőiket

- írja Napi.hu.

Nem is gondolnánk, mekkora jelentősége van az áruházak életében (így mienkben, vevőkében) is az effajta impulzusvásárlósoknak.

Nem véletlen vannak az apró finomságok a kasszák mellett

A Nielsen friss felmérése szerint például a hirtelen felindulásból elkövetett vásárlások aránya 49-ről 59 százalékra nőtt, hiába jellemző az emberek többségére, hogy előre eltervezett listával indul vásárolni.

Hogy mitől csábulunk el?

Az ok nem más, mint hogy egyre furfangosabbak a kereskedők, mi pedig tudtunkon kívül csábulunk el és dőlünk be praktikáiknak.

Ahogy teret nyertek az évtizedek során a nagyobb áruházak, hipermarketek, úgy kellett jobb híján a termékek okos elhelyezésével vásárlásra bírni a magukban kocsit tologató vevőket, de a bevásárlókocsi feltalálása is ehhez köthető, hiszen:

  • nagy, tehát addig azt érezzük, hogy üres, amíg nem pakoljuk tele
  • nincs súlya a bepakolt árunak, mert nem kézben cipeljük
  • kényelmesebb, ráérősebb folyamattá teszi a vásárlást

Miért vannak a tejtermékek a hipermarketek egészen távoli pontján?

Mert alapvető élelmiszerek, ergo végig kell trappolnunk a fél bolton, hogy odajussunk, ezalatt pedig könnyebben elcsábít minket a többi termék is.

Szintén hasonló logika mentén van a húspult a tejtermékektől távol eső részen, de a fagyisládákat is sokszor a gyerekek szemmagasságával egy vonalba teszik, hogy véletlen se történjen meg, hogy nem kívánnak rá, sőt, a legnagyobb italmárkák is szeretik a felnőtt vásárlók szemmagasságát belőni.

Egészséges élet? Ugyan már!

Érdekes továbbá, hogy a kasszákhoz érve a vásárló (esetleges) egészségtudatossága is lankadhat, elfárad, szeretne hazaérni, és megjutalmazza magát egy-egy szelet csokival.

Ez az egészséges étkezéssel foglakozó szakemberek és civil szervezetek figyelmét sem kerülte el, ezért megkeresték a kiskereskedőket azzal az ötlettel, mi lenne, ha kifejezetten egészséges élelmiszereket kínálnának fel ötletszerű vásárlásra fogyasztóiknak – az üdvözlendő folyamat azóta is zajlik, sok helyen már eszerint történik a termékelhelyezés a kasszáknál.

Nálunk ez még várat magára.

Forrásunk volt.


Még több vásárlós téma:

Címlapról ajánljuk

Különleges pudingos édességek

Vegyük elő azt a kamrában ácsorgó pudingot és készítsünk belőle valami igazán különlegeset! Nem ám holmi kekszes desszertek, hanem tényleg egyedi és isteni finomságok következnek most.

Nosalty

További cikkek

10 csodás köret újkrumpliból

Végre fogyaszthatunk friss és zsenge újburgonyát, melyből rengeteg fantasztikus ételt készíthetünk. De először egy jó krumpliköretet varázsoljunk belőle!