4 finom, természetes immunerősítő a hideg hónapokra

Itt az ideje, hogy még mielőtt ránk törnek a mínuszok, felkészítsük az immunrendszerünket a télre.

Ahhoz, hogy felturbózzuk szervezetünk ellenálló képességét, jó esetben nincs szükségünk gyógyszerekre vagy táplálék-kiegészítőkre, sőt egzotikus varázslatokra sem, mert az a legjobb, ha a természetből nyerjük ki a szükséges tápanyagokat.

Torma

A megfázás első jeleinél, például kaparó torok esetén bevethetjük a friss tormát. A fő hatóanyaga, a sinigrin csíraölő, ezért a tormát gyakran természetes antibiotikumnak is nevezik. A patikából származó antibiotikumokkal ellentétben a benne található olajok már a vékonybélben felszívódnak, így nem jutnak el a vastagbélig, ahol a penicillinhez hasonlóan megzavarhatnák a bél egyensúlyát. A hideg évszakban a legjobb, ha a tormát minden nap frissen reszeljük. Hűtőszekrényben akár tizenkét hónapig is eltartható.

Sütőtök

A sütőtök rengeteg szelént tartalmaz. Ha nincs elég szelén a szervezetben, egy viszonylag ártalmatlan influenzavírus is agresszívvá mutálódhat. Egy felnőttnek napi 30 és 70 mikrogramm szelénre van szüksége, amelyet általában kiegyensúlyozott étrenddel lehet elérni. Ha kétségeid vannak, egy nagy tányér sütőtöklevessel máris pótolhatod a napi adagodat.

Cékla

A cékla igazi trendi zöldség, egyedi aromájával az egész világon meggyőzi az ínyenceket. A cékla nemcsak menő, egészséges is: erősíti az immunrendszert, a benne lévő  folsav fontos szerepet játszik a vörösvértestek képződésében. Más vérképző anyagokat is tartalmaz, például vasat, rezet és mangánt is. Vásárláskor a következőkre figyelj: a cékla nem lehet túl nagy és túl vastag sem, mert a teniszlabdánál nagyobb példányok gyakran fásak.

Savanyú káposzta

Valaki tüsszent a buszon, és másnap új érzed, te is megfáztál? Ilyenkor jó, ha támogatod az immunrendszered. Különösen pozitív hatással vannak az élő mikroorganizmusokat tartalmazó prebiotikus ételek, amelyek erősítik a bélflórát. A savanyú káposzta csodákra képes, grammonként körülbelül egymillió élő tejsavbaktériumot tartalmaz. Ha sokat fogyasztasz belőle a téli hónapokban, akkor támogatod az immunsejtjeidet, amelyek a vérben és a nyirokrendszeren keresztül eloszlanak a testben. Szerencsére a tejsavas erjesztés megőrzi a káposztában lévő vitaminokat is.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!