20 éves vagy? Így étkezz!

Húszas éveinkben járó fiatalként előfordul, hogy kisebb gondunk is nagyobb, mint a megfelelő étkezés. Ha egyetemre járunk, irány a büfé és a menza, ha már dolgozunk, akkor rohanunk, és csak bekapunk valamit. Pedig fiatal felnőttként is fontos odafigyelnünk az étrendünkre!

Ebben az életkorban szervezetünk még jól működik, elkerülnek minket a betegségek. Legyünk azonban teljes mértékben tisztában azzal, hogy ha most nem figyelünk oda a kiegyensúlyozott étrendre, akár hisszük, akár nem, későbbi életünkben ennek nyoma marad. Alapozzuk meg hosszan tartó egészségünket a megfelelő étkezéssel és mozgással!

4 kihagyhatatlan tavaszi zöldség >>

Étkezzünk naponta ötször, ne hagyjuk ki a reggelit, a kisétkezéseket, együnk változatosan, színesen, fogyasszunkzöldséget, gyümölcsöt naponta többször. Kevesen tudják, hogya későbbi életkorban kialakuló csontritkulás elkerülésének alapjaitezekben az években még megerősíthetjük, figyeljünk oda a megfelelő kalciumbevitelre, fogyasszunk rendszeresen tejtermékeket, kalciumban gazdag olajos magvakat, dióféléket.

Ha kamasz éveinket túlsúllyal zártuk, itt a kitűnő lehetőség, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól, ne cipeljük őkettovább. De nincs szükség őrült diétákra, kis odafigyeléssel, megfelelő mozgással most még gyorsanhelyreállhat szervezetünk, anyagcserénkegyensúlya.

Kerüljük a gyorséttermeket, ne pakoljuk tele a hűtőt félkész termékekkel. Ne szégyelljünk tanulni nagyszüleinktől, szüleinktől, sajátítsuk el a konyhai trükkök alapjait. Kísérjük el őket a piacra, bátran vegyük kezünkbe a fakanalat.Ha megismerjük az alapokat, akkor a rohanómindennapokban is össze fogunk tudni dobni egy gyors, egészséges ebédet, vacsorát. Arról nem is beszélve, hogy egy közös főzés, vacsora a barátokkal, kiváló esti, hétvégi program lehet.

Így étkezz a 20-as éveidben! >>

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek