Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Összefér a nyaralás a fogyókúrával?

Nyaralás, strand, strandbüfé... Mit együnk a nyáron, ha nem szeretnénk feladni a fogyókúránkat? A NoSalty dietetikusa ebben is segít!

Összefér a nyaralás a fogyókúrával? Őszintén szólva, ismerve a hazai strandok sztenderd kínálatát, nem igazán. Lángos natúr, vagy ráadásul tejfölösen, sajtosan, sült krumpli ketchuppal, rántott sertésborda, bő zsírban sült hekktörzsek, palacsinta, jégkrém... nem kifejezetten a fogyókúrába illeszthető ételek.

Ha súlyunkat a nyári szünidő alatt is meg szeretnénk tartani, netalán további csökkenést elérni, akkor körültekintően kell eljárnunk a szünidei étkezéseink során. Ha a szállásunkon van lehetőség főzésre, készíthetünk magunknak a fogyókúrás étrendünkbe illeszthető, könnyű ételeket. Mivel a nagy melegben a kész ételek eltarthatósága nem biztosított, tervezzük a meleg étkezéseket inkább a vacsora idejére. A grill jó barát lehet, hiszen zsírszegényen készíthetünk el ízletes, változatos hús- és zöldségételeket. A tengerparti nyaralásokkor válasszunk grillezett halakat, tenger gyümölcseit, friss salátákat.

Ha rákényszerülünk a strandkínálatra, keressünk olyan büfét, ahol kapható friss zöldségekből vagy gyümölcsökből saláta, kérdezzünk rá, hogy egy-egy ételből kaphatunk-e kis-, fél- vagy gyerekadagot. Levesek közül válasszunk inkább húslevest, zöldséglevest a gulyás vagy a bableves helyett. Használjuk ki, hogy a melegben csökken az étvágyunk, együnk gyakran, de keveset. Indulás előtt reggelizzünk a szállásunkon, kisétkezésekre is inkább vigyünk magunkkal kekszet, hűtőtáskában gyümölcsöt, minthogy „rákényszerüljünk" a palacsintára, fagylaltra.

A folyadékbevitelünket vízzel biztosítsuk, legyünk tisztában azzal, hogy a cukrozott üdítőitalok energiatartalma is beszámít a napi mennyiségbe és még a szomjat is kevésbé oltják. Ne feledkezzünk meg az alkoholos italok energiatartalmáról sem, arról nem is beszélve, hogy némely fajtájuk fokozza az étvágyat, csökkenti az étrendünk feletti kontrollt.

Tovább segítheti testsúlycsökkentési törekvéseinket, ha a szünidőt aktívan töltjük – sétálunk, kirándulunk, kocogunk, úszunk!

Grillezés, hűsölés, kert és fesztiválok Nyár van! >>

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod >>

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!