Van egy jó hírünk: ezért erősebbek a rendszeres kávéfogyasztók csontjai

Sokaknak a reggeli kávé a szent programok egyike, anélkül nem tud elkezdődni a nap. A kávé azonban nemcsak a lendületet adja meg, a csontozatunkra is jó hatással van. 

A Hong Kong Egyetem kutatói 564 olyan kínai felnőttet vizsgáltak, akik bekerültek egy csontritkulással kapcsolatos kutatásba. Csontjaik ásványi anyag sűrűségét elemezték, majd összehasonlították olyan emberek eredményeivel, akik rendszeres kávéfogyasztók és azokéval, akik nem. Megállapították, hogy általánosságban a kávé szerelmeseinek szignifikánsan magasabb a csontok ásványi sűrűsége, ami azt jelenti, hogy csontozatuk erősebb, robusztusabb. A kutatók három olyan molekulát is azonosítottak, amelyek igazolják a kávé és az erős csontozat közötti összefüggést.

A kávé egészségre gyakorolt hatását már több vizsgálat is kutatta. Egy 2012-es átfogó kutatás során például négyszázezer amerikai egészségi állapotát vizsgálták, az eredményekből pedig egyértelműen kiderült, hogy a rendszeres kávézók kisebb eséllyel halnak meg valamely betegség - például agyvérzés, cukorbetegség, szívbetegség - következtében, mint azok, akik egyáltalán nem isznak feketét. Hasonló eredményt hozott az a 2017-es kutatás is, amiben 500 000 európai embert analizálták. Itt arra is fény derült, hogy azok, akik naponta három-négy csésze kávét is megisznak, jó eséllyel (19%) nem szív-és érrendszeri betegségekben fognak meghalni. Egy 2018-as kísérlet egyenesen azt állítja, hogy napi négy eszpresszó kimondottan jótékony hatással van a szervezetre, az ital ugyanis fiatalon tart néhány specifikus fehérjét a sejtekben.

A kutatók nem győzik hangsúlyozni, nem elég kávét inni, az egészségért ennél többet kell tennünk!

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

via

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Öblítő helyett ezt a házi keveréket használd, hogy igazán illatosak...

A mosás teljesen hétköznapi tevékenység, amit a legtöbben az adott textil címkéje alapján végeznek. Ha viszont nem vagy elégedett a törülközök milyenségével mosás után, akkor hadd áruljuk el mai Otthon Tippünkben, milyen házi keverék teszi igazán puhává és illatossá őket. Azt eláruljuk, hogy öblítőt nem használunk hozzá.

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...