Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Több mint egy hónapja élek növényi alapú étrenden - ez történt velem!

Eltelt egy hónap a vegán kihívásomból. Ha mindig is kíváncsi voltál rá, milyen több mint 30 napig hús és állati eredetű élelmiszerek nélkül élni, akkor most itt a válasz. (x)

Egy hónapja már, hogy növényi üzemmódra váltottam. Néhány apró buktatótól és nehézségtől eltekintve állíthatom, hogy a kihívásnak eddig rengeteg pozitív hozadéka volt. Mutatom, hogy miket tapasztaltam eddig:

1. Jobb a közérzetem

Az első héten úgy éreztem, éhen halok, és voltak emésztési gondjaim is, de ezek egy hét után elmúltak. Eltűnt a teltségérzetem, sokkal fittebbnek érzem magam azóta, annak köszönhetően, hogy rengeteg zöldséget fogyasztok. Kevésbé stresszelek, mint azelőtt. Egyszerűen jobb a közérzetem.

NÖVÉNYI HÉTFŐ – csatlakozz te is!

Heti egy nap hús nélkül nem csak neked, de a bolygónknak is jót tesz. Hétfőnként csatlakozz a Nosalty szerkesztőségéhez, és válts te is növényi üzemmódra!

2. Fogytam 10 kilót

Bevallom, hogy azért is vágtam bele a vegán kihívásba, mert azt reméltem, hogy sikerül leadnom néhány kilót. Korábban ismerősöktől hallottam, hogy milyen nagy súlymennyiségtől sikerült megszabadulniuk annak köszönhetően, hogy vegánként háromszor annyi zöldséget ettek, és jobban odafigyeltek az étkezéseikre.

Nos, a kihívást 117 kilóval indítottam, és most 107 kiló vagyok. Tény, hogy volt miből leadni, és a fogyásban valószínűleg segített az is, hogy mozogtam. Heti egyszer járok edzeni és fallabdázni, de ezeket a mozgásformákat korábban is hasonló rendszerességgel űztem, mégsem volt látható eredményük.

3. Új recepteket tanultam meg

Ha az ember nem eszik húst és tejtermékeket, akkor bizony a főzésnél szüksége lesz a fantáziájára. Nem lehet minden nap humuszt, és nyers vagy főtt zöldségeket enni. A vegánságnak köszönhetően új ételek elkészítését tanultam meg – többségük ázsiai volt, mivel a keleti konyha húsos ételeit is imádom.

TIPP:

A Flora margarin tejmentes, így tökéletesen beilleszthető a növényi alapú illetve a tejfehérje-allergia és a laktóz-intolerancia étrendjeibe is. Zsírtartalmának 71%-a értékes egyszeresen és többszörösen telítetlen (omega-3, omega-6) zsírsavakból áll, amelyek hozzájárulnak szív- és érrendszerünk egészségéhez.

Emellett tudatosabban válogatok már az alapanyagok között: ha én főzök valamit, akkor az legyen tökéletes, vagy legalább majdnem az, ehhez pedig minőségi alapanyagok kellenek.

Kedvenc vegán ételeim:

4. Megtanultam értékelni az étkezéseket

Mióta nem eszek húst, azóta sokkal jobban megtanultam értékelni az étkezéseket. Azelőtt nagyon gyorsan akartam letudni az ebédet vagy vacsorát, most szánok rá időt, próbálom kiélvezni az ízeket. 

+1. Néha csaltam

Pár hete írtam róla, hogy mennyire nehézkes az étrendben a húsokat és a sajtokat helyettesíteni, mert nem ugyanolyan a végeredmény egy-egy étel készítésénél, mint ahogy azt már megszokhattuk. Szerintem nem is feltétlenül kell utánozni ezeket az élelmiszereket. Az első néhány hétben én simán bírtam nélkülük, de mint ahogy egy fogyókúránál, egy ilyen kihívásnál is vannak gyenge pillanatok, és bevallom, BŰNBE ESTEM.

A bűnbeesés tárgya a sajt volt, egészen pontosan a camembert. Be kellett látnom, hogy egy sajtimádó nem tud meglenni sajtok nélkül. Nem csaltam sokszor, egy hónap alatt kb. háromszor. Szerintem ennyi belefér, tekintve, hogy egyébként milyen eredményeket értem el. 

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!